Invită-ți prietenii

Știi pe cineva la început de drum în afaceri? Ai un prieten antreprenor? Mai mulți? Spune-le și lor despre Stup!

Te rugăm să te asiguri că persoana pe care o recomanzi este de acord să ne comunici e-mailul său și verifică dacă l-ai scris corect.

Un nou început #SeFaceLaStup cu Ruxandra și Alina

Dacă îți place, spune-le și prietenilor tăi 😊

18 APRILIE 2024   •   Cât te reținem cu cititul? 5 minute

În această serie de interviuri, te invităm să descoperi poveștile unor tineri ambițioși care, în privința antreprenoriatului, au trecut de la îndoială la încredere mai repede decât poți spune STUP. Pentru că au găsit aici o comunitate de specialiști dornici și pregătiți să le ușureze calea de la început. Și chiar mai mult decât atât. Despre ei și despre felul în care un nou început #SeFaceLaStup, poți citi aici în continuare.    


Bună! Povestiți-ne puțin despre voi și afacerea voastră.

RuxandraNoi suntem Happy Family, o agenție de organizare de evenimente destinate cuplurilor și familiilor (nunți, botezuri) dar și de organizare de evenimente destinate companiilor (corporate). Am pornit pe acest drum în 2021, din dorința de a face ceva pentru noi, după ani buni petrecuți în corporație. Pot să vă spun că pasiunea nu a venit din prima - pentru că eu mă pricep mai mult la cifre și bugete -, dar a crescut cu cât m-am apropiat tot mai mult de domeniu. Împreună cu Alina, partea creativă din echipa noastră, am reușit ca, după trei ani, să creștem businessul destul de mult, anul trecut organizând 165 de evenimente private și 40 de evenimente corporate, toate cu feedback pozitiv.


Ce v-a determinat să faceți trecerea de la corporație la un domeniu creativ?

Alina: În primul rând, copiii au fost cei care ne-au motivat să ne schimbăm joburile. Eu am lucrat în marketing până să încep businessul cu Ruxandra, unde mă ocupam și de organizarea de evenimente dedicate retail-ului. Însă, programul nu era deloc flexibil, ceea ce însemna că grija pentru copii era din ce în ce mai scăzută. Pentru că simțeam nevoia de a le acorda mai mult din timpul nostru, fără a deveni însă niște femei casnice, am decis să ne aruncăm cu capul înainte și să facem o schimbare profesională radicală (cel puțin, în cazul Ruxandrei).


Ce a presupus preluarea businessului?

Alina: Preluarea a presupus o investiție de aproximativ 50.000 de euro și a inclus branding-ul, portofoliul de clienți și partea de logistică. A fost o investiție destul de mare pentru noi la momentul respectiv – fără să știm dacă o vom recupera sau dacă vom scoate profit -, dar a meritat până la urmă. Asta pentru că ne-am dat seama că pe măsură ce te implici tot mai mult, rezultatele nu contenesc să apară. Lucru care s-a verificat și în cazul nostru.


Cum și cu ce provocări ați ajuns la STUP?

Ruxandra: Când am pornit la drum cu acest business, nu știam foarte multe despre antreprenoriat. Eu știam să fac bugete, dar în mod diferit față de cele pe care le fac acum. Așa că provocările au fost, în primul rând, cea de a înțelege lumea antreprenoriatului și apoi aceea de a ne dezvolta businessul. Aveam în plan să achiziționăm o mașină pentru a fluidiza partea de transport și logistică, așa că am decis să apelăm la o creditare prin BT Mic și ne-am și mutat conturile la Banca Transilvania.


Creditare ați primit?

RuxandraDa. Am luat 10.000 de euro de la BT Mic. E suma la care ne-am gândit pentru a nu ne complica din punct de vedere financiar, pentru a ne permite rata lunară și pentru a ne putea desfășura activitatea de transport cu mai multă lejeritate.


Cum a fost procesul de creditare?

RuxandraA decurs foarte lin. Ne-am întâlnit cu o persoană de la BT Mic, i-am povestit puțin despre business, ce anume vrem să obținem prin creditare, după care ne-a explicat cât e dobânda și cum rambursăm ratele. La final, am trimis documentația necesară și în trei zile am primit aprobarea. Am venit doar să semnăm și... asta a fost. :) Foarte ușor și fluid tot procesul.


Ce alte servicii ați mai achiziționat din STUP?

Alina: De când cu toată nebunia cu e-factura, am ales să lucrăm cu FGO pe partea de facturare și cu Namirial pentru semnătura electronică. Noi aveam deja versiunea basic a platformei FGO, dar mulțumită discount-ului primit în STUP, am trecut la varianta Premium care ne permite să trimitem automat toate facturile către ANAF. Chiar de curând am reușit să ne legăm prin ea de serverele Agenției, iar procesul a fost foarte intuitiv și simplu.


Cum a fost procesul de obținere a semnăturii electronice?

Alina: Înainte să venim la STUP, a fost o adevărată aventură: nu știam dacă trebuie să o facem noi sau firma de contabilitate cu care lucram. Auzeam tot felul de voci care spuneau ba că unul, ba că celălalt. Așa că am avut mare noroc când am ajuns la Namirial prin recomandarea STUP pentru că ne-au clarificat ambiguitățile și ne-au ajutat să o obținem rapid și ușor.


Cum a fost interacțiunea cu partenerii din STUP?

Alina: La cât de rapid s-au mișcat lucrurile, recunosc că n-am avut parte de o interacțiune foarte mare cu partenerii. Iar motivul pentru care totul a decurs atât de firesc cred că ține de Marta, de aici din STUP, care ne-a ușurat cel mai mult viața. Când am avut nevoie de un contact de la Namirial, de exemplu, Marta a fost foarte promptă și ni l-a obținut imediat. Deci, creditul vi l-aș da tot vouă, oamenilor de la STUP, pentru că facilitați atât de bine interacțiunea dintre antreprenori și furnizori.


Ați participat la cursuri?

Alina: Am fost la cursul Monicăi Jitariuc pe care îl recomand din tot sufletul. O ador pe Monica pentru efervescența ei și pentru darul storytelling-ului cu care îți captează atenția. Dar mi-a plăcut mult și ultimul curs la care am participat - “Storytelling pentru afacerea ta” al Paulei Beudean – pentru că a fost mai mult decât un simplu workshop (în care stai pe scaun, cineva rulează niște imagini prin videoproiector, îți vorbește și atât). E un curs interactiv, în care fiecare dintre noi a trebuit să spunem o poveste personală pentru a înțelege puterea storytelling-ului, iar mai apoi să ajungem să ne putem construi “de ce”-ul firmei și să îl discutăm cu ceilalți participanți.  

Ruxandra: Eu am participat la cursul de finanțare al Ralucăi Preluca - “Femeia Antreprenor 2024 – program finantare nerambursabila” și la cel de “Task management în antreprenoriat” cu Liana Rosetka (care este fabuloasă). Mi-a clarificat care sunt „mâncătorii” mei de timp și cum mă pot organiza mai bine pentru ca ei să nu mai îmi consume ziua. Mi-a dat niște principii foarte utile din viața personală și din cea de business și m-a impresionat cu eficiența lor, motiv pentru care voi mai participa și la cursul “Cum comunicam pe înțelesul tuturor” pe care îl susține vinerea viitoare.


Ce v-a impresionat cel mai mult la STUP?

Ruxandra: Pe mine, comunitatea, faptul că la STUP se adună foarte mulți antreprenori la început de drum, dar și persoane cu peste 20 de ani de experiență care vin să învețe. Îmi place că se încurajează antreprenoriatul, lucru care nu prea se întâmplă la noi în țară.

Alina: Mie mi-a plăcut faptul că poți găsi informații și răspunsuri la orice întrebare. Mi-a mai plăcut și zona de networking, că vii aici și descoperi alți antreprenori cu care simți că vrei să construiești lucruri frumoase împreună.

Dacă și tu ai o afacere sau idee de business la început, hai cu ea în Stup! O super comunitate de specialiști dedicată ție și afacerii tale te așteaptă aici.

Dacă îți place, spune-le și prietenilor tăi 😊

Vrei sa participi la un workshop antreprenorial?

În Stup găsești tot felul de evenimente.

Află mai mult

Articole similare

08 AUGUST 2023   |   5 minute

Un nou început #SeFaceLaStup cu Antonia

Află mai multe

03 OCTOMBRIE 2023   |   4 minute

Un nou început #SeFaceLaStup cu Alexandru

Află mai multe

26 SEPTEMBRIE 2023   |   4 minute

Un nou început #SeFaceLaStup cu Maria

Află mai multe