Invită-ți prietenii

Știi pe cineva la început de drum în afaceri? Ai un prieten antreprenor? Mai mulți? Spune-le și lor despre Stup!

Te rugăm să te asiguri că persoana pe care o recomanzi este de acord să ne comunici e-mailul său și verifică dacă l-ai scris corect.

Un nou început #SeFaceLaStup cu Alexandru

Dacă îți place, spune-le și prietenilor tăi 😊

03 OCTOMBRIE 2023   •   Cât te reținem cu cititul? 4 minute

În această serie de interviuri, te invităm să descoperi poveștile unor tineri ambițioși care, în privința antreprenoriatului, au trecut de la îndoială la încredere mai repede decât poți spune STUP. Pentru că au găsit aici o comunitate de specialiști dornici și pregătiți să le ușureze calea de la început. Și chiar mai mult decât atât. Despre ei și despre felul în care un nou început #SeFaceLaStup, poți citi aici în continuare. 


Hey! Cine ești și cu ce te ocupi?

Salut! Sunt Alexandru și sunt antreprenor în devenire. Am pornit pe drumul acesta în 2017, dar antreprenoriatul pentru mine are o poveste mai veche, pentru că de când eram mic nu m-am imaginat niciodată făcând altceva.


Cum așa?

Simplu. Am știut dintotdeauna că asta vreau să fac. Dacă mă întreba cineva “ce vrei să te faci când o să fii mare?”, eu le răspundeam “patron” (acesta era termenul folosit la vremea respectivă). Și n-am avut niciodată o meserie sau o altă pasiune în minte decât cea de antreprenor. Ca o glumă, când eram copil și mergeam la cules de prune, dacă nu era tata să stea cu biciul pe mine, eu mă așezam frumos și coordonam procesul. :))


Și care a fost parcursul tău spre antreprenoriat?

După liceu, am aplicat la toate specializările posibile din cadrul ASE pentru că obiectivul meu era să prind un loc la buget în București. S-a întâmplat să intru la Economie Generală și s-a dovedit a fi o potrivire foarte bună pentru că am învățat câte puțin din toate – marketing, management, relații internaționale, econometrie, lucruri care m-au ajutat în antreprenoriat.

Pentru master m-am înscris la Managementul Proiectelor de Dezvoltare Rurală și Regională fiindcă văzusem o oportunitate în zona de fonduri europene și agricultură, dar după primul an lucrurile s-au schimbat. Am plecat cu Work & Travel în Statele Unite și acolo am avut un shift de perspectivă: am înțeles pentru prima oară necesitatea și oportunitățile pe care le au magazinele online, asta imediat după ce mi-am creat un cont pe Amazon și am văzut cât de simplu poate fi procesul de vânzare-cumpărare. Pe vremea aceea, lucrurile de acest fel nu existau la noi. Cred că de-abia prin 2016 Emag a dat drumul la marketplace-ul pentru antreprenori, pe modelul Amazon.

După prima experiență cu Work & Travel, am mai avut încă două în care am muncit trei joburi pe zi pentru a strânge bani ca să intru în zona de magazin online.


Cum ai început în online?

Am început cu un magazin de bijuterii din cupru pe eMag - Misia se numea - și cu încă un business de accesorii pentru Iqos lansat împreună cu Cristi Cîrloganu de la Tonic Blend (și el e parte din STUP astăzi). Businessul cu accesorii n-a funcționat - pentru că am dat multe soluții pe tavă fără să fim acoperiți (e și asta o lecție de business, nu?) - așa că am continuat doar cu bijuteriile, trecând de la cupru la argint și pietre prețioase. Pentru a susține creșterea vânzărilor, am lansat atunci website-ul nuria.ro care astăzi este focusul businessului.


Cum ai ajuns la STUP?

Am venit cu Cristi Cîrloganu anul trecut, imediat după deschidere. La momentul respectiv, el căuta servicii de contabilitate pentru Tonic Blend, eu nu căutam nimic inițial, dar mi-am făcut cont pentru că nu strică niciodată, așa-i? Apoi, am văzut lista de cursuri și mi-a plăcut maxim. Cred că am participat la cel puțin 10 până acum.


Ce ți-a plăcut la STUP?

M-au impresionat foarte mult oamenii care susțin cursurile. Sunt geniali și am toată stima pentru ei. M-am regăsit mult în abordarea lor practică, în care sunt bucuroși să share-uiască cu alții informațiile valoroase pe care le-au învățat de-a lungul timpului. Și mai tare mi s-a părut că tot ceea ce îți prezintă e gata de a fi pus în aplicare a doua zi.

M-a încântat și atitudinea lor pozitivă: nu i-am văzut niciodată plictisiți de faptul că trebuie să susțină un curs, ba dimpotrivă aveau o energie molipsitoare care mă făcea, la final, să-mi doresc să sar de pe scaun și să îi iau în brațe pentru lucrurile valoroase pe care le-au împărtășit.


Ai un curs care te-a impresionat?

Da, cursul de comunicare al Monicăi Jitariuc. Mi-am dat seama că domeniul comunicării de brand presupune o muncă titanică, asiduă și că formarea sau schimbarea unei percepții necesită timp, pregătire și răbdare. Dacă vrei, comunicarea de brand e o formă de antreprenoriat în sine, chit că pare doar una dintre componentele esențiale ale unui business.


Pe lângă cursuri, la ce parteneri STUP ai apelat?

Am apelat la GoMag pentru refacerea site-ului nuria.ro. Vechiul site fusese creat pe Wordpress și devenise învechit pentru standardele actuale, nu mai livra rezultatele pe care mi le doream. Pentru că eu îi cunoscusem pe cei de la Gomag în 2017 (când semnasem cu ei un contract pentru lansarea magazinului online Misia, dar căruia nu am mai apucat să-i dau drumul), m-am bucurat să îi regăsesc în STUP și am știut că vin la sigur. Am rămas plăcut surprins că au adunat în jurul lor o comunitate online care mi-a oferit foarte multe sfaturi utile și îți spun sincer că de când am trecut la Gomag, vânzările au crescut foarte mult. Pentru cineva care își dorește să se focuseze pe business și nu vrea să își bată capul cu partea tehnică a implementării unui magazin online, recomand cu încredere Gomag, e o soluție excelentă.

Pe lângă Gomag, am mai apelat la The Yellow Creators pentru tot ce înseamnă fotografie de model cu produs. La finalul lunii iulie am avut o ședință foto cu ele și a fost foarte tare. N-am apucat să urc toate imaginile pe site, dar te invit să le descoperi la noi pe Instagram pentru că sunt geniale. Exprimă tot ceea ce mi-am dorit de la brandul Nuria: feminitate, încredere, mândrie și autenticitate. Sunt nerăbdător pentru noua ședință foto pe care o avem în plan în perioada următoare, în care ne vom ocupa de partea de brand, packaging, detalii de produs și altele.


Cu ce se diferențiază Nuria de alte magazine online de bijuterii?

Dincolo de valorile de feminitate și autenticitate în care credem, aș spune că la ora actuală oferim cel mai bun raport calitate-preț. Eu unul vreau ca oamenii să simtă că plătesc un preț corect pentru calitatea corectă și, în cazul în care chiar nu sunt mulțumiți de un produs, să știe că îl pot returna gratuit. Nu căutăm să îngrădim pe nimeni cu asteriscuri, steluțe sau note de subsol, ba dimpotrivă le respectăm libertatea de a se răzgândi fără costuri suplimentare. Actualmente, rata de retur este sub 5% ceea ce îmi dă încredere că promisiunea de care aminteam - calitate corectă la un preț corect - e respectată.


Care e visul tău pentru Nuria?

Vreau să ajungă un brand internațional. Dar nu mâine, poimâine, ci peste 30 de ani, astfel încât copiii mei să poată spune: “uite, tata a creat brandul acesta”. Visul meu e să las ceva frumos în urma mea.


Dacă și tu ai o afacere sau idee de business la început,hai cu ea în Stup! O super comunitate de specialiști dedicată ție și afacerii tale te așteaptă aici.

Dacă îți place, spune-le și prietenilor tăi 😊

Vrei sa participi la un workshop antreprenorial?

În Stup găsești tot felul de evenimente.

Află mai mult

Articole similare

26 SEPTEMBRIE 2023   |   4 minute

Un nou început #SeFaceLaStup cu Maria

Află mai multe

11 IULIE 2023   |   4 minute

Un nou început #SeFaceLaStup cu Joseph și Tony

Află mai multe

18 IULIE 2023   |   5 minute

Un nou început #SeFaceLaStup cu Denisa

Află mai multe