Invită-ți prietenii

Știi pe cineva la început de drum în afaceri? Ai un prieten antreprenor? Mai mulți? Spune-le și lor despre Stup!

Te rugăm să te asiguri că persoana pe care o recomanzi este de acord să ne comunici e-mailul său și verifică dacă l-ai scris corect.

Înapoi la toate articolele
Un nou început #SeFaceLaStup cu Izabela
0%

În această serie de interviuri, te invităm să descoperi poveștile unor tineri ambițioși care, în privința antreprenoriatului, au trecut de la îndoială la încredere mai repede decât poți spune STUP. Pentru că au găsit aici o comunitate de specialiști dornici și pregătiți să le ușureze calea de la început. Și chiar mai mult decât atât. Despre ei și despre felul în care un nou început #SeFaceLaStup, poți citi aici în continuare.   

Izabela, cine ești și de ce faci ceea ce faci? :)

Sunt o sotie ambitioasa de 13 ani, wedding planner dedicat de 12 ani, si mama iubitoare de 10 ani. :) Fac totul din pasiune. Dar ca activitate de wedding planner fac meseria aceasta din 2011. Chiar dacă la vremea respectivă lucram în marketing & research pentru o multinațională - deci nu aveam legătură cu partea de evenimente sau nunți – întâmplarea a făcut ca pasiunea să devină foarte rapid un business.

 

Povestește-ne mai multe.

Dorința de a lucra în industria evenimentelor a apărut la propunerea firmei de catering cu care am colaborat pentru nunta proprie. Pe atunci, firma avea foarte multe cereri de la clienți pe partea de design și concept pentru că oamenii își doreau și decoruri sau idei tematice care să corespundă cu evenimentul lor pe lângă zona de food & beverage. Imediat după nuntă, am acceptat propunerea de a îi ajuta fără să ne gândim prea mult. Și deși edrept că n-am fost wedding planneri de la început, munca de decoruri pe care o făceam ne-a ajutat să înțelegem foarte repedecum decurg evenimentele de la cap la coadă. Chiar dacă astăzi există cursuri de perfecționare în domeniu, practica dă valoare acestei meserii, iar noi am avut avantajul de a beneficia de eadin prima zi.

Apoi, după 1 an de zile de colaborare cu firma de catering, unul dintre clienții nostri ne-a întrebat dacă vrem să ne ocupăm și de partea de planning de eveniment, nu doar de decor. Pentru că atunci conceptul de wedding planner nu prea exista, n-am știut ce să răspundem, dar l-am rugat să ne dea un termen de gândire. Până la urmă am luat invitația ca pe o provocare și am acceptat-o. În urma evenimentului, rezultatul fiind foarte bun, am început să promovăm conceptul de wedding planning și am reușit să ne numărăm printre primii de pe piața din România care fac asta.

În 2011 am înființat firma, iar în 2012 am avut primul nostru eveniment ca wedding planneri independenți. De atunci, ne-am ocupat de aproximativ 200 de evenimente în ultimii 10+ ani.

 

Prin ce e Monticello diferit de alți wedding planneri?

În primul rând, prin anii de experiență: avem 12 ani de când lucrăm în industrie și sunt puțini wedding planneri care ne pot egala din punctul acesta de vedere. În al doilea rând, aș spune căMonticello se diferențiază prin gradul de implicare și de pasiune, pentru că fără aceste componente nu poți trece peste provocările jobului. Jobul de wedding planner este pe primul loc în topul celor mai solicitante meserii din lume și numai cine a trecut prin el poate să își dea seama de greutatea și stresul care apar atât în procesul de planificare, cât și în ziua evenimentului. Provocarea cea mai mare este să rămâi 100% dedicat ca să poți preîntâmpina orice lucru neprevăzut, mai ales că lucrând cu mirii pe o perioadă foarte lungă de timp, inevitabil te împrietenești cu ei și lucrurile devin personale. Cum nu facem compromisuri în relația cu partenerii, cu familia sau cu prietenii, nici în relația cu clienții noștri ele nu trebuie să existe.


Ce provocare te-a adus la STUP după 12 ani de activitate?

După mai multe pauze care ne-au afectat continuitatea businessului – sarcină, copii, pandemie -, am reînceput să creștem atât ca activitate, cât și ca echipă. Și atunci a apărut nevoia de noi oportunități de networking. Tot căutând evenimente de business, am fost targetată de reclamele de la STUP prin care am văzut că organizează lucruri interesante. N-am înțeles din prima dacă trebuie să plătesc pentru ele, dacă trebuie să îndeplinesc anumite condiții ca să pot participa, dar întâmplarea a făcut ca sediul STUP să fie chiar în drumul meu spre salonul de înfrumusețare. Și după ce am trecut mai multe ori pe lângă el, admirând cât de frumos e totul, am decis să completez formularul de înscriere de pe site. Am fost sunată după două zile și am venit la un tur de STUP ca să aflu mai multe.

 

La ce evenimente ai participat?

Primul la care m-am înscris a fost un curs pe tema fondurilor structurale. Mă interesa o investiție în promovare pentru creșterea businessului, fiindcă nouă ne lipsea acest aspect la momentul respectiv. În urma cursului, ne-am dat seama că trebuie să investim în partea de promovare și așa am ajuns să îl cunoaștem pe Dan de la MTH.Digital și să începem colaborarea cu ei pe partea de digital marketing.

 

De cât timp colaborezi cu MTH.Digital și ce ți-a plăcut la ei?

Abia acum începem lucrul efectiv, pentru că anterior venirii la STUP am avut o colaborare cu un alt furnizor la care a trebuit să renunțăm. Ce mi-a plăcut la oamenii de la MTH e că sunt foarte deschiși și că ne-au oferit informații înainte de a avea vreo confirmare a faptului că le vom fi clienți sau că vom semna vreun contract. Ni s-au oferit informații, consiliere și ni s-a răspuns la orice întrebare pe care am avut-o la momentul respectiv într-un context relaxat și lejer, fără să existe presiunea că, după 30 de minute, să trebuiască să ne ridicăm de pe scaun sau să încheiem discuția. Și crede-mă că am avut multe necunoscute, am întrebat tot ce mi-a trecut prin minte. :)

 

În afară de MTH.Digital ai mai apelat și la alți parteneri STUP?

Am mai avut o întâlnire cu cei de la Smartbill, dar nu am încheiat încă o colaborare. Poate o vom face în viitor, dar momentan nu cred că e cazul să alocăm buget în direcția aceasta. La volumul de muncă actual ne putem gestiona singuri facturile. Dar cine știe? Dacă parteneriatul cu MTH va fi super prosper și nu vom mai face față volumului, cu siguranță îi vom lua în calcul ca parteneri.

 

Ce ți-a plăcut cel mai mult la STUP?

Sunt mai multe lucruri care mi-au plăcut. Primul a fost sediul și impactul lui vizual. Pot spune că acesta a fost primul trigger. Dar în egală măsură mi-a plăcut și modul de promovare al STUP în online, mai ales că strategia lor de marketing a devenit un reperși pentru căutările mele de a îmi promova businessul. Apoi, mi-a plăcut toată deschiderea și consultanța primite – prin cursul gratuit la care am participat, prin discuțiile cu MTH – care mi-au fost de foarte mare ajutor. Cred că sunt de bun augur pentru mulți antreprenori mici în căutare de sprijin, iar instituții care să răspundă acestor necesități, în afară de STUP, eu una n-am mai văzut să existe. Nu în ultimul rând, m-a impresionat că pentru toate acestea, n-am simțit că mi se cere ceva în schimb.

 

De ce crezi că STUP se potrivește și antreprenorilor care NU mai sunt la început de drum?

Cred că li se potrivește pentru că antreprenorii veterani nu sunt întotdeauna la nivelul la care își doresc să fie. Chiar dacă afacerea are vechime, asta nu înseamnă că și-a atins targetul. Și atunci oamenii trebuie să facă ceva pentru a ajunge la el. Și chiar dacă se atinge targetul dorit, în business nu este niciodată prea mult. Orice antreprenor, în orice moment al business-ului, este normal sa își dorească mai mult și mai mult.

STUP mi se pare o cale potrivită pentru ca ei să își atingă obiectivele si sa le si depășească :)

 

De unde vine numele Monticello?

Când eu și sora mea eram mici, am locuit pentru o perioadă împreună cu părinții noștri în Italia, într-un orășel de lângă Roma. Unul dintre locurile lor de muncă se numea chiar așa, Monticello (care în italiană înseamnă “munte mic”). Când ne-am întors cu toții în România, ne-a rămas în minte această denumire. Și ne-am dat seama că ni se potrivește, că ne caracterizează munca de wedding planneri – depășim obstacole, înfruntăm dificultăți pentru a oferi servicii de top, țintim mereu tot mai sus. Așa am decis să o păstrăm și să o ducem la următorul nivel.

Dacă și tu ai o afacere sau idee de business la început,hai cu ea în Stup! O super comunitate de specialiști dedicată ție și afacerii tale te așteaptă aici.

Alte articole
05 DECEMBRIE 2024
Interviu | Mihai x HOOD ReWear

Vrei sa participi la un workshop antreprenorial?

În Stup găsești tot felul de evenimente.

Mai mult