Invită-ți prietenii

Știi pe cineva la început de drum în afaceri? Ai un prieten antreprenor? Mai mulți? Spune-le și lor despre Stup!

Te rugăm să te asiguri că persoana pe care o recomanzi este de acord să ne comunici e-mailul său și verifică dacă l-ai scris corect.

Un nou început #SeFaceLaStup cu Marius

Dacă îți place, spune-le și prietenilor tăi 😊

21 MARTIE 2024   •   Cât te reținem cu cititul? 5 minute

În această serie de interviuri, te invităm să descoperi poveștile unor tineri ambițioși care, în privința antreprenoriatului, au trecut de la îndoială la încredere mai repede decât poți spune STUP. Pentru că au găsit aici o comunitate de specialiști dornici și pregătiți să le ușureze calea de la început. Și chiar mai mult decât atât. Despre ei și despre felul în care un nou început #SeFaceLaStup, poți citi aici în continuare.   


Salut, Marius! De unde vine dragostea pentru animăluțe?

Am moștenit-o de la tatăl meu, medic veterinar, și am purtat-o dintotdeauna cu mine. De când sunt mic am avut animalute si pasari, primii 7 ani din viata i-am trait la tara in Dolj. A urmat apoi scoala generala in Craiova, unde am avut primele acvarii cu pesti, continuand cu ele pe tot parcursul liceului. Le-am avut apoi la facultate, în camera de cămin și, mai târziu, când ne-am mutat la apartament în București. Când s-a născut fetița mea, am avut inclusiv zebre australiene, pescăruși japonezi, peruși, canari, hamsteri, iepuri și multe alte animăluțe mici. Îmi doream mult că ea să cunoască, să iubească și să învețe cum să îngrijească animalele și păsările. În urmă cu aproximativ 3 ani, am adus primi trei câini Yakutian Laika din Rusia.


Cum a început PetExpress?

Știind că urmează să se nască băiețelul nostru și că urmează să facem trecerea de la apartament la casă, fiind încă în construcție când am achiziționat-o, petreceam ore întregi făcând research pentru ce câine urmează să ne luăm. Așa au apărut cei trei Yakutian Laika, ce au ajuns să locuiască la casă înaintea noastră. Noi ne-am mutat când băiețelul nostru avea 3 săptămâni.

În fiecare zi, când plecam sau mă întorceam de undeva, treceam pe lângă un spațiu comercial pe care scria “De închiriat”.  Vazand acel anunț de atât de multe ori, la un moment dat mi-a revenit regretul de a nu fi tras mai mult pentru primele două petshop-uri online, deschise în urmă cu mai bine de 10 ani. A fost un moment prielnic, am făcut un plan de business, o analiză a pieței și a principalilor jucători și ne-am propus ca prin deschiderea PetExpress să ajungem cel puțin la fel de mare ca ei, 100 de locatii in urmatorii 3-5 ani: 20 proprii, 30 francize si 50 de francize fractionate si petshop-uri “partenere”. A durat șase luni până am deschis magazinul, primul client trecându-ne pragul în aprilie 2023.

Ce nevoie sau provocare te-a adus la STUP?

Prima provocare a venit datorită cheltuielilor lunare cu magazinul. Aveam nevoie de 20.000 de euro pentru a susține câteva luni afacerea până intră pe zero, fără să mai venim cu bani de acasă. Tot întrebând în stângă și în dreapta, am aflat de la câțiva prieteni că BT Mic ne poate sprijini cu o finanțare și că îi putem găsi la STUP.

A doua nevoie a fost creșterea rapidă a vânzărilor. Am sunat atunci un alt prieten, co-fondatorul unei agenții de marketing online, de la care am primit sfatul că în loc să bag mii de euro într-un website fără să știu ce rezultate îmi aduce, mai bine achit un abonament lunar pe o platformă care și-a dovedit deja eficiența. Platforma la care a facut referire era Gomag, care de asemenea avea birou la STUP.

Așa am venit aici și am intrat în legătură cu BT Mic și cu Gomag, în aceeași zi.


Ce ți-a plăcut la Gomag?

În primul rând, mi-a plăcut că Mihai Ispilat e un tip extraordinar și mi-a oferit ghidaj despre cum se poate construi rapid un magazin online. Încă îl mai bâzâi din când în când cu intrebari si situatii pe care le întâmpin, dar am constatat că atât platforma, ca soluție, cât și el, ca om, sunt foarte responsive.

Apreciez mult comunitatea de oameni creată în jurul platformei, evenimentele organizare pentru a învață cum să crești mai rapid, și inovația continuă bazată pe nevoile identificate în piață. Spre exemplu, recent a apărut divizia Google Ads a Gomag, prin care, cu un buget de pornire mic, poți rula campanii care ajută Google să îți învețe produsele, să te indexeze și să aducă mai aproape de ține potențiali clienți. Deja avem în plan lansarea a încă două magazine online dedicate mărcilor pe care le importăm.


Ce ai apreciat la BT Mic?

Am apreciat că totul a decurs foarte bine. Mi s-a aprobat integral suma cerută, iar Marius Ivănuț s-a mișcat foarte rapid. Chiar am vorbit cu el despre nevoia de a investi în curând 100.000 de euro pentru două camioane de marfă, știind că în trei luni le vindem deja. Mi-a spus că imediat ce vor trece cele șase luni de la aprobarea creditului de la BT Mic putem discuta cu BT „Mare” despre o nouă finanțare.


Cum ți s-a părut experiența STUP?

Cel mai interesant sentiment a fost că am ajuns să mă simt ca acasă in no time. Asta ține de căldura oamenilor de aici și de dorința lor de a te ajuta înainte să știi că ai tu nevoie de ajutor. E foarte fain, recomand STUP 100%.


Cum ai recomanda serviciile STUP și altora?

După regula care spune că cea mai importantă recomandare e povestea. Știi vorba aia: Facts tell, stories sell? O poveste despre cum poți reuși, ca antreprenor, să lansezi un magazin online în mai puțin de 10 zile, pe o platformă foarte tare, vinde mult mai bine decât explicarea beneficiilor pe care le oferă Gomag. Cu puțin ghidaj, cred că orice persoană fără experiență, dar care știe să citească și să țină un mouse în mână, poate lansa un magazin online la fel de repede ca noi. În Decembrie 2023 am avut o singură comanăa (atunci am lansat), în Ianuarie am vândut de 10.000 de Ron, în Februarie de 34.000 iar în Martie vom depăși 60.000 de Ron.


Ai vreo recomandare pentru un antreprenor la început de drum?

Cred că cel mai important lucru este să începi. Nu există cel mai bun moment pentru a o face, în afară de cel pe care ți-l faci tu.

Al doilea sfat: cultura echipei tale va defini succesul afacerii. Orice companie crește sau scade pe seama oamenilor sau a liderilor săi.

A treia recomandare: dacă ai deja un job de la 9.00 la 17.00, nu trebuie să renunți la el ca să lucrezi la businessul propriu. Nouă ore pe zi you make a living, trei-patru ore pe zi you make a fortune. La final de zi, adevăratul scop e să adaugi la venitul pe care îl ai, nu să il scazi sau să renunți la el pentru un câștig potențial mai mare în timp.

Și ultimul lucru: în orice business vor exista momente grele. Dar bucuria nu e dată de atingerea unor obiective, ci de parcursul pe care îl urmezi ca să ajungi la ele, cu tot cu nopți nedormite, cu certuri între colegi, cu idei nereușite. Pentru că antreprenoriatul e ca viața: contează călătoria, nu destinația.


Dacă și tu ai o afacere sau idee de business la început, hai cu ea în Stup! O super comunitate de specialiști dedicată ție și afacerii tale te așteaptă aici.

Dacă îți place, spune-le și prietenilor tăi 😊

Vrei sa participi la un workshop antreprenorial?

În Stup găsești tot felul de evenimente.

Află mai mult

Articole similare

Nu exista articole publicate.