Invită-ți prietenii

Știi pe cineva la început de drum în afaceri? Ai un prieten antreprenor? Mai mulți? Spune-le și lor despre Stup!

Te rugăm să te asiguri că persoana pe care o recomanzi este de acord să ne comunici e-mailul său și verifică dacă l-ai scris corect.

Un nou început #SeFaceLaStup cu Marius Marin

Dacă îți place, spune-le și prietenilor tăi 😊

14 MAI 2024   •   Cât te reținem cu cititul? 4 minute

În această serie de interviuri, te invităm să descoperi poveștile unor tineri ambițioși care, în privința antreprenoriatului, au trecut de la îndoială la încredere mai repede decât poți spune STUP. Pentru că au găsit aici o comunitate de specialiști dornici și pregătiți să le ușureze calea de la început. Și chiar mai mult decât atât. Despre ei și despre felul în care un nou început #SeFaceLaStup, poți citi aici în continuare.      


Salut, Marius! Povestește-ne puțin despre tine. 

Eu sunt agronom de profesie, însă până acum doi ani nu am lucrat în acest domeniu, ci am ales calea comerțului cu amănuntul. Împreună cu familia, am avut (și avem în continuare) mai multe magazine cu profil alimentar în București, dar de ele se ocupă astăzi fetele mele. Eu am schimbat macazul în 2022 și am fugit din București ca să-mi găsesc o activitate prin care să fiu mai aproape de natură și să lucrez cu animalele.


Cu ce anume te ocupi astăzi?

Am deschis o fermă de găini ouătoare pe un teren de 5.000 de metri pătrați la Periș, unde au casă socrii mei. Inițial, eu și Roxana, partenera mea de viață, ne-am gândit să creștem două-trei sute de păsări, cât să avem niște viețuitoare pe lângă casă, dar făcând calculele pentru construcție ne-am dat seama că sub 1.000 de capete nu ar renta financiar. Așa am decis să mergem înainte cu 1.000 de pui și ne-am pus pe treabă: mai întâi, timid, cu tras șanțurile și curentul, apoi cu împrejmuirea și de-abia ulterior cu ridicarea halei. A durat aproximativ șase luni ca să terminăm construcția și toate anexele necesare, dar am reușit. Totul a fost făcut de la zero, cu bani proprii și din creditare.


Cum a fost să-ți construiești propria fermă?

La început nu credeam că va fi atât de provocator. Mă gândeam că voi avea o activitate part-time, dar pe parcurs a ajuns să-mi ocupe tot timpul. Avantajul e că nu îmi pare rău deloc, ba chiar mă bucur de alegerea făcută pentru că e o afacere bună atât pentru familie (ca sursă de venit), cât și pentru societate, fiindcă le putem oferi consumatorilor ouă free range, sănătoase. Ouăle pe care le producem la Cuibarul vin de la găini crescute în aer liber și hrănite cu furaje naturale, curate, pe care le aducem de pe distanțe scurte, de la un mic producător din Prahova.


Cât a fost investiția în fermă?

Din surse proprii și din creditare, investiția s-a ridicat undeva la 100.000 de euro, sumă pe care nu am preconizat-o la început. A fost cu 30-40% mai mare decât ceea ce planificaserăm noi inițial, dar asta din cauza scumpirii materialelor de construcție (beton, panouri etc.), creșterea costurilor cu transportul și multe altele. Dar e ok, în doi-trei ani estimăm că vom închide creditul și ne vom amortiza investiția.


Ce canale de vânzare folosiți? Unde pot găsi clienții produsele Cuibarul?

În primul rând, vindem către câteva restaurante din București – restaurante care se respectă, zicem noi, și care ne-au dat încredere că facem bine ceea ce facem. Știi cum e: una e să primești apreciere din partea familiei și cunoscuților, alta e să îți spună niște bucătari, care gătesc și folosesc zilnic ouă în preparatele lor, că produsul tău e excepțional.

Apoi, vindem către câteva băcănii mari din București și Voluntari, dar și către unele mai mici care încet-încet își fac un nume.

Al treilea canal de vânzări este site-ul nostru – cuibarul.ro – pe care încercăm să îl facem canalul principal.

Nu în ultimul rând, ne mai folosim și de o platformă de Facebook - ROMO: de la Producător direct la Consumator - bazată pe o idee finlandeză (dacă nu mă înșel), dar pusă în practică în România de doi brașoveni, soț și soție. Practic, e un grup unde producătorii fac postări cu produsele pe care le au, consumatorii lasă în comentarii ceea ce își doresc să cumpere, iar o dată pe săptămână ne întâlnim, și unii și alții, în câteva locații fixe pentru a livra comenzile. Momentan locațiile sunt în București, Balotești și Brașov, dar sperăm să inaugurăm mai multe pe o zonă mai extinsă.


Care sunt avantajele unei astfel de platforme?

Pe noi, ca producători, ne ajută să eficientizăm costurile și timpul cu livrarea produselor, pentru că nu avem nici resurse financiare, nici resurse umane care să ne permită să mergem din ușă în ușă la fiecare cumpărător. Pe client, îl ajută să descopere de la cine cumpără, îl determină să vină să ne cunoască, să ne vadă față în față, să înțeleagă cum lucrăm și ce facem. Cred că stilul acesta de vânzare-cumpărare ne apropie ca oameni, spre deosebire de supermarket, unde între noi există doar vitrine.


Cu ce nevoie ai venit la STUP?

Prima oară am venit la un curs de marketing fiindcă nu am pregătire în acest domeniu, dar îmi doresc să știu cât mai multe. Dar nevoia principală, stringentă pentru care am venit la STUP a fost cea de a pune site-ul pe picioare.

 

La ce servicii STUP ai apelat?

Am apelat la Gomag pentru realizarea site-ului și sunt foarte mulțumit de colaborarea cu ei. Sunt profesioniști și m-au ajutat să construiesc un magazin online care funcționează foarte bine. Drept dovadă, imediat după ce i-am dat drumul, comenzile au început să apară.


Cum ți s-a părut experiența STUP?

Eu colaborez cu Banca Transilvania de la primele magazine pe care le-am deschis în București și lucrurile au mers dintotdeauna bine. Dar cu STUP chiar am fost uimit: e extraordinară inițiativa de a aduce împreună antreprenorii și furnizorii de servicii de business, de a crea un spațiu unde se găsesc soluții, se oferă sprijin, se pot încheia parteneriate și se poate socializa. Bravo BT, sloganul “Banca oamenilor întreprinzători” chiar vă face cinste.


Ce planuri viitoare ai pentru afacerea ta?

Sperăm ca în doi ani de zile să construim și o hală de pui pentru carne, alături de o secție de tăiței cu ou. În ambele cazuri, nu va fi vorba de producție industrială, ci vom face lucrurile așa cum am început, cât mai artizanal posibil. Scopul Cuibarului, pe termen lung, e să fie recunoscut ca brand de hrană sănătoasă, pentru că reflectă modul în care sunt crescute găinile noastre – cu drag, cu libertate, cu soare, aer curat și cu iarbă proaspătă. Atunci când o pasăre este tratată bine, și oul pe care îl produce este de calitate.

Dacă și tu ai o afacere sau idee de business la început, hai cu ea în Stup! O super comunitate de specialiști dedicată ție și afacerii tale te așteaptă aici.

Dacă îți place, spune-le și prietenilor tăi 😊

Vrei sa participi la un workshop antreprenorial?

În Stup găsești tot felul de evenimente.

Află mai mult

Articole similare

08 AUGUST 2023   |   5 minute

Un nou început #SeFaceLaStup cu Antonia

Află mai multe

03 OCTOMBRIE 2023   |   4 minute

Un nou început #SeFaceLaStup cu Alexandru

Află mai multe

26 SEPTEMBRIE 2023   |   4 minute

Un nou început #SeFaceLaStup cu Maria

Află mai multe