Acest articol face parte dintr-o inițiativă Stup, care își dorește să sprijine antreprenorii și să le ofere toate informațiile necesare atunci când se află la început de drum. Informațiile din această serie sunt powered by partenerii Stup, pentru a reuși să acoperim aproape toate zonele de interes ale antreprenorilor.
Text: Echipa ThinkOut
Succesul afacerii tale depinde de capacitatea ta de a lua decizii informate. Ca antreprenor, ai nevoie de informații clare și detaliate când vine vorba de a înțelege mai bine situația operațională, a identifica oportunitățile și a lua măsurile potrivite pentru a îmbunătăți performanța financiară a afacerii tale.
Ce fel de informații ar trebui să ai la îndemână pentru a lua decizii de business bazate pe date reale?
Statusul soldurilor din toate conturile
Este esențial să știi exact de câți bani dispui în toate conturile bancare, inclusiv cash-ul disponibil. Agregarea surselor de date într-un singur loc te poate ajuta să economisești timp, evitând introducerea datelor în multiple fișiere și tabele. Astfel, poți avea o imagine clară și actualizată asupra lichidităților afacerii tale și spațiu pentru a-ți gestiona mai eficient resursele.
Claritate în privința surselor de venit și destinația banilor
Când construiești o afacere, ai nevoie să urmărești cu ușurință fluctuațiile financiare, iar o structură clară a datelor financiare îți oferă mai mult control asupra costurilor principale și claritate în privința surselor de venituri. Tocmai de aceea este important să ai o organizare clară a tranzacțiilor pe categorii de încasări și plăți, precum și evidența tranzacțiilor aferente unui proiect sau istoricul comercial cu un partener.
Acest lucru îți oferă o perspectivă asupra fluctuațiilor de cash și te ajută să înțelegi mai bine de unde provin veniturile și cum sunt cheltuiți banii. Vei avea astfel acces la informații specifice despre cash flow, care include elemente esențiale – de la cheltuielile cu producția, vânzarea și promovarea, până la stocuri și resurse umane.
Previzionare a cheltuielilor recurente
Cunoașterea cheltuielilor recurente îți permite să planifici mai eficient și să anticipezi volumul plăților pe următoarele luni. Poți să îți creezi o structură personalizată pornind de la plățile pe care știi că trebuie să le faci lună de lună la un interval fix (chirie, utilități, salarii, contribuții etc.), apoi poți să continui cu cheltuielile variabile, cum ar fi costurile de advertising, costurile de vânzare sau impozitul.
Previziunile îți oferă acces la insight-uri pe care te poți baza când construiești un plan de dezvoltare concret, prin care poți să monitorizezi constant rezultatele și să evaluezi acuratețea planurilor tale.
Estimări bugetare ale veniturilor și cheltuielilor
Atunci când stabilești obiective de creștere pentru compania ta, este recomandat să pui la punct un buget care să îți fie util în planificarea și administrarea corectă a resurselor de care dispui pentru a ajunge acolo unde îți dorești. Stabilește investițiile următoare și vezi dacă dispui de capitalul necesar pentru a le realiza pe toate. Mai mult, o bugetare bine făcută îți permite să compari rezultatele prezente cu cele planificate în timp real, lucru ce te va ajuta să te încadrezi în estimările făcute și să ajustezi strategiile de creștere atunci când este necesar.
Simulări ale scenariilor de business
Posibilitatea de a simula diferite scenarii de business te ajută să testezi impactul deciziilor tale asupra afacerii, atât în cazuri pozitive, cât și negative. Într-un scenariu, poți simula lansarea unui nou produs, cu estimarea vânzărilor potențiale, costurilor și profitabilitatea noului produs înainte de a-l lansa pe piață. În alt scenariu, te poți pregăti pentru posibile schimbări economice, cu analiza impactului potențial al unor factori precum fluctuațiile cursului valutar sau schimbări legislative sau fiscale.
Acest tip de simulări îți oferă diferite perspective asupra riscurilor și oportunităților pe care le poți lua în calcul atunci când îți construiești business-ul.
Date ușor de împărtășit cu echipa
Este de preferat ca informațiile să fie ușor accesibile tuturor celor implicați direct în companie. Lucrul într-un mediu colaborativ, unde toți membrii echipei au acces la aceleași date, previn pierderea timpului și confuziile generate de documente disparate.
Colaborarea între diferite departamente ale companiei tale îți poate asigura o perspectivă holistică: echipele de vânzări și marketing pot colabora pentru a urmări bugetele stabilite și a vedea în practică dacă strategiile de atragere a clienților au funcționat, echipele de producție și logistică pot colabora pentru a optimiza lanțul de aprovizionare și a reduce costurile, iar echipele financiare și operaționale pot colabora pentru a lua decizii financiare solide care să sprijine obiectivele de business.
Atunci când îți construiești propriul business, investiția într-o soluție de management financiar este o decizie strategică, una care îți poate reduce stresul financiar și salva ore întregi de muncă.
Deși managementul financiar a fost deseori perceput ca o activitate pe care o fac preponderent companiile cu resurse financiare și capacitate de implementare extinse, în prezent situația este mult mai echilibrată. Antreprenorii pot apela la soluții financiare moderne, eficiente, ușor de folosit, care oferă informații în timp real despre activitatea comercială și pot ajuta la crearea unor strategii eficiente pentru dezvoltarea business-ului.
Dacă vrei o imagine de ansamblu a afacerii tale, încearcă ThinkOut, un tool pentru cei ce construiesc afaceri. Ai la îndemână informații despre date bancare, previziuni, liste cu facturi, bugete și scenarii, totul pentru a te ajuta să iei decizii informate de business, bazate pe date.
Dacă ai o afacere la început de drum sau vrei să începi una, programează-ți o vizită aici și ne vedem la Stup!