În această serie de interviuri, te invităm să descoperi poveștile unor tineri ambițioși care, în privința antreprenoriatului, au trecut de la îndoială la încredere mai repede decât poți spune STUP. Pentru că au găsit aici o comunitate de specialiști dornici și pregătiți să le ușureze calea de la început. Și chiar mai mult decât atât.
Povestestiți-ne puțin despre afacerea voastră.
La „Prinde-mă-n cadru” închiriem aparate foto vintage, pe film, pentru evenimente: nunți, botezuri, zile de naștere, festivaluri, vacanțe, călătorii și multe altele. În funcție de vibe-ul și de estetica dorită, am creat pachete în stilul anilor ’30, ’60 sau ’90, cu 1 până la 15 aparate foto. Toate includ camerele, filmele, bateriile, transportul, developarea, digitalizarea fotografiilor și livrarea digitală.
Ce ne dorim cu acest business este să creăm amintiri raw de la evenimente, în felul unic în care sunt ele experimentate de participanți. De exemplu, în cazul unei nunți, mirii pot încuraja invitații să surprindă ce vor și când vor cu oricare din aparatele puse la dispoziție, iar la final pot descoperi și retrăi momentul prin lentila lor. Credem că e un win-win de ambele părți: mirii se pot bucura de costuri de fotografiere reduse, iar invitații participă activ la surprinderea emoțiilor, vibe-ului, atmosferei. E o activitate interactivă care nu limitează oamenii doar la a bea, a mânca și a dansa ci îi transformă în fotografi pentru zi, într-un mod fun și autentic.
De unde v-a venit ideea?
Aveam două aparate nefolosite prin casă pe care la un moment dat ne-am gândit să le aruncăm sau să le donăm. Înainte să o facem, am considerat că nu strică să le testăm o ultimă dată, așa că am căutat baterii, filme color și alb-negru și am făcut câteva poze. Unele au ieșit blurate, altele s-au ars, dar câteva au ieșit superb, mai ales o fotografie alb-negru care, deși era făcută în urmă cu câteva zile, părea de cel puțin acum un deceniu. Am rămas impresionați că printr-o poză naturală, fără efecte, am putut surprinde și reda atât de frumos acel vibe nostalgic.
Ce provocare v-a adus la Stup?
Nevoia de consultanță de business ne-a adus la Stup, iar recomandarea am primit-o de la un prieten care, cu puțin timp înainte, își trecuse firma de pe PFA pe SRL aici. Noi am încercat să ne facem temele singuri înainte de a veni la Stup, cu privire la forma juridică, TVA, dividende, profit, dar nu am fi reușit să punem cap la cap nimic fără ajutorul vostru. Când am plecat, cred că ne-am dus să bem o cafea sau să deschidem o șampanie, atât de victorioși ne-am simțit venind la Stup.
Ce soluții de business ați luat din Stup și cum v-au ajutat?
Primul partener a fost REGnet, cu care am schimbat doar câteva mail-uri – ei ne cereau documentele de care aveau nevoie, noi le trimiteam printr-un simplu reply – și gata! am avut businessul înființat.
Alte servicii la care am apelat au fost semnătura digitală de la Namirial și soluția de facturare de la FGo. Pe lângă faptul că ne-au arătat la fața locului cum funcționează pe laptop și telefon, la Stup ne-au învățat cum să emitem facturile, cum le putem edita personaliza cu logoul nostru și multe altele.
Nu în ultimul rând, am luat și serviciile Woot. Când ne-a venit ideea businessului, nu ne-am gândit că ar putea să funcționeze fără prezența noastră la evenimente. Drept urmare, la început ofeream servicii doar în București și Ilfov, astfel încât să putem merge, indiferent de oră, să montăm și demontăm cornerul înainte și după evenimente. În ziua în care ne-a scris o tipă din Iași să ne întrebe dacă putem veni cu pachetele noastre și acolo, am decis să facem un contract de servicii mai amplu și să trimitem camerele prin curier. Iar Woot e wow! la treaba asta pentru că nu trebuie decât să scriem adresa de la care vrem să plece coletul și destinația și ne apar imediat prețurile tuturor firmelor de curierat. În toată experiența noastră anterioară n-am avut parte de ceva mai simplu în zona aceasta.
Ah, uitam: cel mai important serviciu: cardurile de firmă de la Banca Transilvania, cu numele noastre și titulatura “Antreprenor” se simt tare frumos în portofel. :)
Ce recomandare aveți pentru antreprenorii la început de drum?
Indiferent dacă greșești sau întâmpini un eșec în procesul de a face, conduce sau promova un business, let it be! O să vezi că în scurt timp, acel hiccup, hibă, bubă (sau cum vrei să o numești) te va ajuta enorm să devii mai bun. Noi am avut eșecuri – și profesionale, și personale – și am ajuns să mulțumim că s-au întâmplat pentru că de fiecare dată am dat de mai bine.
Ați avut un moment “Aha” la Stup?
Ne-a fascinat cât de non-corporate este locul acesta. De obicei, oamenii asociază o instituție bancară cu procese lungi și complicate, când de fapt toată experiența la Stup a fost exact opusul. Chiar am zis: “Aha! Deci chiar e ușor, se pot face lucruri în țara asta și fără bătăi de cap, iar oameni pot fi super prietenoși”. Nu ne așteptam la nimic din toate acestea, cum nu ne așteptam să primim acces la atât de mulți furnizori de servicii și la atât de mult sprijin. Venirea la Stup ne-a ușurat foarte mult munca.
Vă doriți cu adevărat să faceți ceea ce v-ați propus? (întrebare primită de la Raluca de la depozit-virtual.vindem-ieftin.ro)
Afacerea noastră a pornit la începutul anului cu un vision board în care adunasem tot ceea ce ne doream și ne propusesem să facem. Am visat în fiecare zi la businessul acesta, ne-am imaginat și ne-am vizualizat făcându-l zi de zi împreună. Iar viziunea noastră a devenit realitate. Deci, ca să răspundem la întrebare: Da! Am crezut și credem foarte mult în afacerea noastră și doar asta vrem să facem în continuare. E ceea ce ne dorim și avem deja idei noi despre cum să-l extindem.
Lăsați-ne o întrebare pentru următorul antreprenor.
Pentru că nu credem că suntem singurii care au avut foarte multe idei de afaceri de-a lungul timpului – noi, de exemplu, am vrut să lansăm și un brand de bere la finalul masteratului – am vrea să știm: ce te-a făcut să dai curs ideii actuale de business, dintre toate pe care le-ai avut?