În această serie de interviuri, te invităm să descoperi poveștile unor tineri ambițioși care, în privința antreprenoriatului, au trecut de la îndoială la încredere mai repede decât poți spune STUP. Pentru că au găsit aici o comunitate de specialiști dornici și pregătiți să le ușureze calea de la început. Și chiar mai mult decât atât. Despre ei și despre felul în care un nou început #SeFaceLaStup, poți citi aici în continuare.
Bună, Silvia! Ce ne poți spune despre tine și afacerea ta?
Spiritual Box ® îți pune la dispozitie produse și experiențe care te susțin în dezvoltarea și creșterea ta spirituală. Vindem obiecte care, spunem noi, au menirea de a te ajuta să lucrezi cu tine, să te redescoperi în iubire, liniște, armonie și să îți regăsești starea naturală de bine. Ne-am pozitionat cu motto-ul “unboxing the true self” pentru că vorbim de box-uri ce te ajuta sa te descoperi in Sine, cutii cu lumânări, uleiuri esențiale, palo santo, salvie și alte obiecte din sfera spirituală, menite să fie folosite acasă, astfel încât să te simți și tu “acasă” cu tine, cu interiorul tău. Spiritual Box pune accent pe starea de bine, suflet, pe sine, si nu pe exterior.
E primul tău business?
Nu. În 2015 am mai deschis o platformă online de psihologie, însă programele de IT nu erau atât de dezvoltate atunci si nici mentalitatea publicului. Dar deși am renunțat la ea în urmă cu câțiva ani, m-a ajutat să învăț pașii pe care îi am de urmat ca să deschid mai rapid și ușor Spiritual Box: cum să mă poziționez online, cum să cumpăr un domeniu, cum să dezvolt site-ul, cum să fac SEO și multe altele. Spiritual Box a apărut, așadar în 2020, a fost implementat si construit foarte repede, aproape peste noapte. Am început să lucrez la site în ianuarie, am făcut poze de produs cu telefonul meu, am scris descrieri, le-am organizat pe site, iar în luna mai magazinul era deja up & running.
Cât a fost investiția?
Foarte mică, cred că până într-o mie de euro, bani care s-au dus în special în stocuri de produse și în materialele necesare ambalării. Pentru site, am pornit de la un template simplu pe care l-am modificat, pozele și branding-ul le-am realizat singură (mulțumită unui curs de Photoshop pe care l-am terminat cu mulți ani în urmă), iar ulterior am apelat la ajutorul unui specialist IT pentru a lega site-ul cu domeniul.
Cea mai mare investiție a fost, până la urmă, cea de timp: timp pentru documentare, descrierea produselor, scrierea mesajelor care însoțesc produsele, designul etichetelor și așa mai departe.
Care a fost cea mai mare provocare?
Strategia de SEO. Pentru că la vremea respectivă nu exista conceptul de „spiritual box”, nu căuta nimeni aceste keywords pe Google. Am început ușor cu „lumânări parfumate” și „uleiuri esențiale” pentru a fi indexați de motorul de căutare și de acolo am trecut la educarea clienților cu privire la “spiritual box”.
Cum ai aflat de STUP și ce nevoie te-a adus aici?
Am aflat de STUP chiar de la înființare, dar abia după un an am ajuns aici. Prima oară când am trecut pragul STUP a fost vara trecută, într-un moment în care, în ciuda experienței mele de business, m-am simțit puțin depășită. Aveam nevoie de un refresh, să vin cu produse noi și să construiesc o strategie de creștere care să acopere toată țara. Chiar dacă citisem zeci de cărți despre antreprenoriat, simțeam că sunt multe lucruri care îmi scapă. Am venit, așadar, la STUP în căutarea unei baze solide pe care să o deprind de la și împreună cu profesioniști. STUP m-a ajutat să nu mai caut să experimentez orice - pe ideea “riscăm și vedem noi ce iese” (pentru că uneori s-a întâmplat să nu iasă bine) -, ci să îmi clădesc evoluția cu o țintă, cu un țel, stabilind clar unde vreau să ajung. STUP mi-a dat structurile necesare pentru o direcție de business ca la carte.
Cum am început? Mai întâi m-am înscris la cursul de branding al Monicăi Jitariuc (care m-a captivant din prima cu noutatea lui, pentru că informația prezentată de ea nu se regăsise până atunci în niciuna dintre cărțile mele de antreprenoriat), apoi am urmat cursul de finanțe susținut de Vali Pașa, totul ca, în final, să primesc invitația de a participa la programul Sprint în Antreprenoriat.
Cum a fost la Sprint?
În ciuda dificultății de a parcurge un program atât de intensiv din septembrie până în noiembrie (în timp ce trebuia să mă ocup și de business, de vânzări online, de lansări de produse noi, de participare la festivaluri etc.), mie una mi-a prins foarte bine. Toată informația pe care am acumulat-o în cadrul lui m-a ajutat să nu mă pierd pe drum și, mai degrabă, să mă las stimulată pe partea de viziune, creativitate și plus valoare. Oricărei probleme apărute în business la momentul respectiv, i-am găsit soluționare la STUP. Și mai mult decât atât, pe toată perioada Sprintului și a efortului de care a fost nevoie atunci, am reușit să creez 21 de box-uri noi.
La ce parteneri STUP ai apelat?
Am apelat la fetele de la Yellow Creators pentru realizarea fotografiilor destinate noilor box-uri. Și aici am pus în practică un lucru învățat de la Monica Jitariuc: fiind magicieni - ca arhetip de business -, comunicarea noastră de brand trebuie să reflecte acest lucru. Iar fetele de la Yellow Creators au făcut magie în fotografii. Imaginile sunt vii (lumânările sunt aprinse, din bețișoare vezi fumul surprins în mișcare ș.a.), iar eu sunt foarte multumita de rezultat.
Am deschis cont la BT, sistemul de POS este achizitionat tot de la BT, semnatura digitala si mai nou si procesatorul de plati online.
Ce planuri ai pentru businessul tău?
În momentul acesta, Spiritual Box vrea să își fundamenteze mai bine reședința în România și, în curând, să înceapă să călătorească mai mult prin Europa. :) Avem deja clienți români care comandă produse din alte state UE, așa că am luat acest lucru ca pe un semn bun pentru a ne îndeplini dorința de creștere, de expansiune. Pentru asta, vom crea inclusiv box-uri noi, mai specifice și mai nișate, astfel încât să putem adresa punctual cât mai multe dintre nevoile clienților noștri.
Ce le-ai spune antreprenorilor la început de drum?
Le-aș spune să aibă curaj, să fie vizionari (dar realiști) și să vină la STUP. Pentru că STUP are viziunea de a ține pasul cu vizionarii. :) Eu sunt profund recunoscătoare pentru tot sprijinul primit aici și recunosc că mi-a fost dor de profesionalismul lucrurilor făcute ca la carte, de oamenii cărora să le pot spune cu ușurință: “mă las pe mâna ta, știu că pot avea încredere în tine”.
Un sfat pentru oamenii care caută să fie în armonie cu ei înșiși?
Să alinieze cine sunt cu ceea ce simt, cu ceea ce gândesc și cu ceea ce spun. Să nu existe deconectare sau discrepanțe între ființa lor, emoții, comportament, fapte și cuvinte. Așa începe miracolul, așa se ajunge la “unboxing the true self”, prin acest adevar.
Dacă și tu ai o afacere sau idee de business la început, hai cu ea în Stup! O super comunitate de specialiști dedicată ție și afacerii tale te așteaptă aici.