Invită-ți prietenii

Știi pe cineva la început de drum în afaceri? Ai un prieten antreprenor? Mai mulți? Spune-le și lor despre Stup!

Te rugăm să te asiguri că persoana pe care o recomanzi este de acord să ne comunici e-mailul său și verifică dacă l-ai scris corect.

Înapoi la toate articolele
Un nou început #SeFaceLaStup cu Denisa
0%

În această serie de interviuri, te invităm să descoperi poveștile unor tineri ambițioși care, în privința antreprenoriatului, au trecut de la îndoială la încredere mai repede decât poți spune STUP. Pentru că au găsit aici o comunitate de specialiști dornici și pregătiți să le ușureze calea de la început. Și chiar mai mult decât atât. Despre ei și despre felul în care un nou început #SeFaceLaStup, poți citi aici în continuare.


Bună, Denisa! Ce ne poți spune despre tine?

Sunt un antreprenor la început de drum, dar nu m-am aruncat în domeniul acesta dintr-o dată. Până anul trecut, am lucrat în banking, dar înainte de asta am activat în societăți notarile, eu fiind juristă la bază. Deși cochetam cu ideea unui business propriu de ceva timp, am făcut pasul de-abia în momentul în care am știut clar ce îmi doresc. Îmi place să am o plasă de siguranță înainte de orice.

Și cum a pornit businessul tău?

Nioden.ro a pornit de la identificarea unei nevoi în timpul pandemiei. Mai exact, pentru că eram închiși în casă, ajunsesem să cumpăr foarte multe jucării pentru fetița mea astfel încât să își ocupe timpul în intervalele în care eu și soțul meu lucram. Jucăriile îi țineau deschisă aria de activități, însă am observat că, după un timp, ele rămâneau nefolosite, se adunau, iar cererea de jucării noi creștea mereu. Același lucru l-am remarcat, ulterior, și în casele prietenilor sau ale altor cunoștințe cu copii: un morman de jucării cu care cei mici nu se mai joacă.

Am analizat îndelung situația, dar soluția a apărut de-abia în momentul în care i-am dat o jucărie fetiței mele împreună cu un scenariu de joacă creând, astfel, o poveste împreună cu ea. Tendința de a se juca a crescut atunci considerabil: de la o poveste și-a creat alta, de la aceea una nouă și așa tot mai departe, ajungând să folosească jucăria în foarte multe feluri. De exemplu, nu e musai doar să o coafezi o păpușă sau să te joci cu ea de-a gătitul. Știai că poți să o faci pilot de curse? :)

Fiindcă eu cred foarte mult că “joaca e începutul cunoașterii”, am decis la rândul meu să mă joc cu ideea de business care a dat naștere Nioden.ro.

De la ce vine “Nioden”?

N vine de la numele de familie, Nuțu, -io- vine la de Ionuț, numele soțului meu, iar -den- vine de la Denisa, adică eu. :)

Ce este Nioden.ro?

Nioden.ro este magazinul online în care am strâns cele mai cunoscute jucării de la cele mai populare branduri, unde orice părinte poate găsi jucăriile potrivite pentru copilul lor. Nioden.ro vine în întâmpinarea mămicilor și tăticilor care se confruntă cu acumularea de jucării, prin oferirea de scenarii de joacă la fiecare produs ales, astfel încât să stimuleze creativitatea copilului în moduri noi, cost-efficient și time-efficient pentru bugetul și timpul adulților.

Cu ce se diferențiază Nioden.ro de alte magazine online de jucării?

Aș spune cu timpii de livrare. Am ales ca depozitul din care expediem jucăriile să fie cât mai aproape de casă astfel încât să putem livra orice, cât mai rapid, în funcție de nevoi. De exemplu, să presupunem că micuțul tău a fost chemat la ziua lui Vlad, un prieten de-ai săi. Dar tu, ca părinte, ai uitat să cumperi un cadou. Ai timp în ultimul moment să te duci la mall? Nu. Atunci intervenim noi cu soluția: livrăm rapid jucăriile la tine acasă, chiar și pe ultima sută de metri.

Cu ce nevoie ai venit la STUP?

Au fost trei nevoi mari: claritate, parteneri și networking. Claritate în sensul că acumulasem o multitudine de informații despre antreprenoriat și ajunsese să-mi fie foarte greu să o mai gestionez. Apoi, pe partea de parteneri, aveam nevoie de o colaborare pe marketing. Nu găsisem pe cineva care să se muleze pe nevoile mele, chiar dacă cerusem și primisem mai multe oferte din extern. Pe partea de networking, îmi lipsea cu desăvârșire socializarea cu alți antreprenori. Dar știam că doar făcând networking cu oameni din branșa ta voi putea evolua ca business.

Cum ți-a îndeplinit STUP nevoia de claritate?

În primul rând, prin acceptarea în programul Sprint în Antreprenoriat. De când am intrat acolo, mi s-a făcut lumină în gânduri, în idei și am acumulat foarte mult know-how. După cum spuneam, înainte strângeam informația de peste tot și nicăieri. Și deși e adevărat că toate informațiile sunt importante și vitale pentru un business la început de drum, tot trebuie să știi cum să le aplici, îți trebuie o structură, trebuie să cunoști momentul în care să te folosești de o anumită informație. Asta am găsit în STUP.

Uite, îți dau ca exemplu planul de business: eu îmi făcusem unul înainte de venirea la STUP, dar pornisem cu el de la o poveste. La Sprint în Antreprenoriat am înțeles că trebuie să îmbin această parte teoretică, de poveste, cu una practică, de cifre pe hârtie.

Ai găsit și un partener de marketing la STUP?

Da, STUP mi-a deschis ușa către MTH.Digital. De fapt, primele reclame pe care le-am văzut în online – care m-au și determinat să vin la STUP – au fost despre ei, iar atracția a fost mare pentru că fix de acest serviciu aveam nevoie. Am venit la STUP, i-am cunoscut și acum creștem împreună pe partea de digital marketing. Îmi place că deja mi-au vândut multe ponturi utile și chiar m-au pus la treabă. Au zis: “încearcă să faci reclama singură, să alegi și să setezi parametrii, să înțelegi algoritmii, iar apoi ne întâlnim și punem la punct următorii pași”. Și mi s-a părut foarte bună abordarea. Ca antreprenor la început de drum, doar dacă faci tu lucrurile cu mâna ta, ajungi să le și reții.

Adevărul e că eu am mai făcut reclame online de una singură înainte să vin la STUP. Dar n-am avut niște pași concreți de la care să pornesc, de la targetare până la plată. Trebuie să îți creezi segmentele de clienți, trebuie să faci un pașaport al clientului, să identifici nevoile lui. Pune-te în locul lui, de dimineața până seara, de când se trezește până când se culcă: când crezi că o mămică va intra pe telefon? Când crezi tu că va avea timp să facă o comandă? Toate aceste aspecte le-am identificat, mulțumită MTH.Digital, în STUP.

Cum ți-a plăcut să faci networking la STUP?

Până să vin la Sprint în Antreprenoriat, nu credeam cât de tare ți se poate deschide mintea, vorbind cu owneri de businessuri atât de variate. De exemplu, niciodată nu m-aș fi gândit că îi pot fi de ajutor, cu jucării de exterior, unei colege care are o pensiune. Asta am descoperit de-abia la STUP și a fost un punct de pornire extraordinar pentru mine.

Apoi, energia mea a crescut considerabil după fiecare workshop STUP. Mă încărcam pozitiv pentru că puteam vorbi liber despre struggle-urile mele și eram provocată să descopăr o mulțime de moduri noi în care să le depășesc. A fost un boost de încredere în a le arăta tuturor în ce cred și ce vreau să fac. Pe lângă faptul că am simțit cu adevărat că formez o echipă, că sunt parte din ea. Oamenii te ascultă pentru că și ei vor să fie ascultați și e minunat să găsești oameni care se află în același moment al vieții cu tine.

Cum te-a ajutat partenerul de business pe care l-ai ales?

Îți pot da ca exemplu faptul că mi-au vândut un pont foarte înțelept, acum că social media a luat-o razna. Înainte, tendința mea de business era de să fiu prezentă pe toate canalele de comunicare, inclusiv pe Tik Tok, să fac reclamă organică, plătită și așa mai departe. Dar colegul de la MTH.Digital mi-a explicat că nu e OK: în urma faptului că ți-ai stabilit un segment de clienți, trebuie să știi foarte bine pe ce canal de comunicare să activezi. În cazul meu, cele mai multe mămici activează pe Facebook. TikTok-ul e mai mult pentru entertainment și mai puțin pentru vânzări B2C, business-to-customer. Chiar dacă astăzi Nioden are prezență pe TikTok, am învățat că trebuie să fiu eficientă și să acord cel mai mult timp canalului de comunicare – Facebook, în cazul afacerii mele - care îmi va crește rata de conversie și brand awareness-ul înainte de orice.

Ce te-a mai atras la STUP?

Faptul că au o colaborare cu GoMag. Platforma pe care am dezvoltat magazinul online este a lor. Și chiar dacă am apelat la GoMag înainte de a ști de STUP, experiența mea cu ei a fost foarte bună. De la început au fost foarte helpful. Nu aveam experiență în a crea un magazin online, iar la GoMag am găsit toți pașii, categorisiți, în format video, online astfel încât până și eu să îl pot urma fără să mă împotmolesc. Totodată, au fost foarte prezenți când am avut nevoie. Faptul că am avut o colaborare atât de bună cu ei a fost încă un plus de încredere acordat STUP.

Ce te-a impresionat cel mai mult la STUP?

Vibe-ul de aici, din prima zi în care am intrat. Când ajungi la STUP, simți că orice problemă cu care te confrunți are o rezolvare și o simți de la primul zâmbet cu care te întâmpină lumea. Ajungi să creezi conexiuni și relații nu doar cu participanții și trainerii de la workshop-uri, ci chiar cu angajații STUP care te întreabă: “Ce faci? De ce ai nevoie? Cum este? Ce ai învățat astăzi?”. Și îți zâmbesc.

Ce sfaturi ai pentru un angajat din corporație care se gândește să treacă la antreprenoriat?

Să aibă încredere în el și să prioritizeze bine lucrurile, de la bun început. În corporație ți se stabilesc prioritățile, în antreprenoriat tu le stabilești. Tu decizi care sunt urgențele, tu deții controlul, frâiele sunt la tine. Nimeni nu o să știe ce e mai bine pentru businessul tău decât TU. Deci prioritizarea și planul de lucru zilnic sunt cheia reușitei, cred eu.

Dar pentru mămicile vor să devină antreprenori, ce încurajări ai avea?

Să dedice businessului aceeași pasiune pe care o acordă celor mici. Și să creadă la fel de mult în afacere, așa cum cred în copiii lor. Eu cred la fel de mult în Sofia, fetița mea, cât cred și în businessul meu. Și n-am limită. Chiar dacă am zis la începutul interviului că îmi place să am o plasă de siguranță, de când am deschis businessul nu am un plan B. Pentru prima dată, la 37 de ani, pot să spun că “I can do this!”.

Cum și cui ai recomanda STUP?

STUP este un hub pentru tinerii antreprenori. Dar eu nu l-aș recomanda numai celor care sunt la început de drum, ci atât celor care au deja un business funcțional, cât și celor care intenționează să clădească ceva pe cont propriu, în viitor. Pentru că e foarte important să ai o structură înainte să pleci la drum, iar STUP îți oferă garanția asta. Pentru cei care au deja un business funcțional, aș recomanda STUP pentru informațiile de actualitate și know-how-ul de calitate raportat la zilele noastre. Am simțit și am văzut setea de cunoaștere a celor care au deja businessuri, dar care s-au împotmolit și au au găsit în STUP o rampă de relansare, de sprijin ca să continue.

Care e cel mai frumos lucru învățat de la familia ta și cel mai frumos învățat de la STUP?

De la soțul meu am învățat că tu, ca antreprenor, trebuie să crezi cel mai mult în visul tău. Dacă tu ai înceredere în el, vor avea și ceilalți.

De la Sofia am învățat să pun în echilibru toate aspectele vieții: profesional, personal, emoțional, fizic, să-mi acord timp mie și să fac ceea ce-mi aduce plăcere.

De la STUP am învățat să spun “nu știu”. În general, îmi place să fiu bine pregătită, să vin cu lecțiile învățate oriunde mă duc. Când am venit la workshop-urile STUP – unul despre sales, unul despre marketing, unul despre leadership și toate interactive – mi-am dat seama că nu știu să răspund la întrebări pentru că nu m-am întâlnit cu toate provocările despre care trainerii îmi povesteau. Doar spunând “nu știu” mi-am dat seama că pot acumula informațiile potrivite. Și norocul a fost că la STUP am găsit un ecosistem complex de oameni și de informații în care m-am simțit în siguranță să spun “nu știu". A fost prima oară când mi-am dat libertatea să fac asta și a fost extraordinar de benefică.

Dacă și tu ai o afacere sau idee de business la început, hai cu ea în STUP! O super comunitate de specialiști dedicată ție și afacerii tale te așteaptă aici.

Alte articole

Vrei sa participi la un workshop antreprenorial?

În Stup găsești tot felul de evenimente.

Mai mult