Invită-ți prietenii

Știi pe cineva la început de drum în afaceri? Ai un prieten antreprenor? Mai mulți? Spune-le și lor despre Stup!

Te rugăm să te asiguri că persoana pe care o recomanzi este de acord să ne comunici e-mailul său și verifică dacă l-ai scris corect.

Un nou început #SeFaceLaStup cu Ana-Maria

Dacă îți place, spune-le și prietenilor tăi 😊

12 SEPTEMBRIE 2023   •   Cât te reținem cu cititul? 4 minute

În această serie de interviuri, te invităm să descoperi poveștile unor tineri ambițioși care, în privința antreprenoriatului, au trecut de la îndoială la încredere mai repede decât poți spune STUP. Pentru că au găsit aici o comunitate de specialiști dornici și pregătiți să le ușureze calea de la început. Și chiar mai mult decât atât. Despre ei și despre felul în care un nou început #SeFaceLaStup, poți citi aici în continuare.



Bună. Cine ești și cu ce face businessul tău?

Sunt Ana-Maria Godeanu, pasionată de textile de calitate și decorațiuni interioare, iar businessul meu se cheamă The Luxury Bed. Am plecat inițial de la ideea de a crea lenjerii de pat din materiale premium, din bumbac de cea mai înaltă calitate și astăzi am exclusivitate pe Europa de Est pentru cele mai scumpe lenjerii din lume.


Cum a început totul?

Pasiunea mea au fost transporturile, ingineria, motoarele ș.a.m.d. Părinții mei au background în acest domeniu și pe principiul “dacă ei fac o scobitoare, eu vreau să fac cele mai bune scobitori”, m-am dus la Facultatea de Inginerie Mecanică, specializarea Transporturi. A fost o decizie care a șocat pe toată lumea, dar a și bucurat în același timp. După aceea, am continuat cu un program de internship de la Guvern, unde am și rămas până în pandemie.

În 2020, am zis că e momentul să fac ceva si mai drag sufletul meu și, încheind colaborarea cu Administrația Publică, am început să caut, să fac research de textile, pentru că mereu am avut înclinația de a mă relaxa ore în șir în magazine de specialitate sau pe site-uri de profil din afară.

Am făcut un research timp de un an și am găsit o fabrică din Egipt căreia i-am trimis zeci de mailuri de colaborare - “eu vreau să lucrez cu dvs., vreau să știu toate tipurile de materiale pe care le aveți”, dar nu-mi răspundea nimeni. Într-o zi, am găsit numărul de telefon al directorului fabricii și am zis “eu îmi iau inima în dinți și îi scriu pe WhatsApp”. Și mi-a răspuns domnul respectiv: “mulțumim, am văzut și mailurile tale, dar nu ți-am răspuns pentru că noi nu producem materiale. Noi facem doar firul”. Ah, dezamăgire totală, dar mă gândesc să îl întreb: “bine, bine, dar firul cui îl vindeți?”. Și așa am ajuns la fabrica din Italia unde a început training-ul meu. Oamenii au fost super deschiși și mi-au dat șansa să lucrez cu un agent născut și crescut într-o fabrică de textile de-a lor, părinții lui având în trecut cea mai mare fabrică de profil din Milano. A fost extraordinar, o ocazie unică de care mă bucur și pentru care sunt recunoscătoare mereu.

Mi-au trimis, apoi, foarte multe materiale pe care am început să le testez: să le pătez, să le bag în clor, să le spăl la 90 de grade, orice ca să văd cum se comportă. Și am fost foarte plăcut surprinsă când am văzut diferența față de ce aveam eu în casă (considerând că am lenjerii bune): era o diferenta notabila. Singura mică asemănare pe care am găsit-o a fost cu lenjeriile mamei, “alea bune de odinioară”, brodate manual, pentru că din punct de vedere al croielii se potriveau perfect, încăpeau perfect pe pat, dacă le puneai colț pe colț, cum se spune în croitorie, cădeau perfect la 90 de grade.

Și după aceea a venit pandemia și a lucrurile au luat amploare. La momentul respectiv credeam că o să fie greu, dar nu a fost așa, pentru că toata lumea stătea în casă și căuta lenjerii de pat de calitate în care să se simtă bine.


Și de la research și testare, cum ai ajuns la producție?

Am mai întâmpinat o problemă. Când puneam lenjeria pe pat, nu se potrivea: ori era prea mare, ori era prea mică, ori nu intra sub saltea, ori intra sub saltea, dar nu intra la cap, ori nu se potriveau fețele de pernă. Și atunci am zis că vreau un loc unde îmi pot face lenjeria de pat perfectă pentru salteaua mea. E drept că aveam opțiunea să cumpăr lenjerie de pe site-urile de profil din HoReCa, dar îmi doream totuși și un pattern, o culoare, un imprimeu, o floare, nu doar alb. Atunci a pornit The Luxury Bed, cu materiale cumpărate din Italia, dar lenjeriile sunt produse în România, în atelierul meu.


Unde ai atelierul?

În orasul Plopeni, la 15 km de Ploiești. Ai mei au deja acolo un business în transport de persoane și am decis să construiesc atelierul de producție mai aproape de ei.


Ce tipuri de produse găsesc oamenii la tine?

În primul rând lenjeriile de pat din bumbac premium (cu care am început afacerea), dar și lenjeriile de pat ce contin mai multe tipuri de bumbac, un mix (ca cele pe care le am și eu acasă) pe care le-am adăugat ulterior. În ambele cazuri, calitatea materialelor a fost testată de mine și nu doar a lor, ci și a materialelor pentru draperiile și perdelele cu care am extins de curând businessul și a celor pentru accesorii: pijamale, perne decorative, halate de baie, fețe de masă, săculeți textili.


Câți angajați ai în prezent?

În total suntem 16 angajați, dar numărul lor variază. Când sunt comenzi mari apelăm și la ajutor de la alte fabrici din zonă.


Ce provocări te-au adus la STUP?

Am deschis Luxury Bed în februarie 2020 și, trei ani mai târziu am ajuns în punctul în care a trebuit să-mi scalez businessul. Chiar dacă am fost genul de om care voia să le facă pe toate –  să fie în atelier, să facă marketing și să discute cu clienții – mi-am dat seama că singură nu se poate. Ziua are tot 24 de ore și e cam ironic să nu dormi în businessul acesta. :))

Pentru că a fost foarte catchy reclama voastră de pe Instagram – „Ai o problemă în business? Vino la STUP!” Doar una?, m-am gândit eu – am ajuns aici. Primul contact a fost cu Oana Constantin și a fost instant click. I-am spus ce dificultăți întâmpin – că nu știu să-mi scalez businessul, că am nevoie să știu mai multe despre marketing și promovare, că trebuie să învăț tot – și atunci a scos “manualul de utilizare a businessului”, ca să zic așa, și mi l-a înmânat.


Cu ce soluții a venit STUP către tine?

În primul rând, STUP a venit cu claritate și vizibilitate. Aveam nevoie de o schiță, să înțeleg cum funcționează lucrurile, îmi trebuia un “circuit la businessului în natură”, dacă vrei. Apoi am ajuns la Gomag pentru că astăzi suntem în plin proces de refacere a site-ului, dar momentan, așteptăm să vedem dacă ce îmi doresc eu poate fi implementat cu ajutorul lor. Eu am un site făcut în pandemie, dar nu mai livrează ce îmi doresc acum.

Cu ajutorul vostru, am decis să colaborăm pe partea de facturare și gestiune cu cei de la SmartBill și s-au dovedit a fi cea mai bună alegere pentru noi și cerințele noastre.

Iar în tot procesul acesta, am decis să schimb și banca cu care lucrăm. Ne-am mutat cu drag la BT pentru că are condiții mult mai bune și mult mai în avantajul businessului. Nu o spun doar de dragul de a o spune, pentru că nu cred în minciuni. O spun cu toată încrederea.


Ce ți-a plăcut cel mai mult la STUP?

Mi-a plăcut foarte mult faptul că nu am fost condiționată să fac nimic. Știi cum e: de obicei, un ajutor bun și autentic vine cu o notă de subsol. Când am venit aici, prima întrebare pe care am avut-o pentru Oana a fost: “ok, și cât trebuie să plătesc?”. La care Oana mi-a răspuns: “nu trebuie să plătești nimic. Nu ești obligată nici măcar să îți faci cont la noi”. “Nu, dar eu vreau”, i-am zis.

Mi-a mai plăcut disponibilitatea voastră (pentru că programul meu este destul de încărcat) și căldura cu care am fost primită. M-am simțit ascultată, mai ales că am avut multe de zis când am venit.

Nu în ultimul rând, m-a impresionat rapiditatea cu care găsiți soluții. Mi se pare foarte util și convenabil pentru toți. Până la urmă, de-asta au apărut și supermarketurile, ca să găsești totul într-un loc. :)


Ce planuri ai pentru The Luxury Bed în viitorul apropiat?

Am în plan să deschid un showroom în București unde oamenii să poată veni să vadă și să atingă materialele pentru că experiența senzorială e totul când vine vorba de țesături. Și pentru că am învățat de la voi cât de importantă este poziționarea brand-ului îl văd într-o locație accesibila tuturor.

Am discutat chiar și cu cei de la fabrica din Italia pentru a deschide un magazin The Luxury Bed, în parteneriat cu ei, la Milano. Și e do-able, doar să organizăm puțin lucrurile aici acasă, iar de la anul, dacă vom vrea, se poate.


Care e experiența de somn pe care vrei să o aibă oricine cumpără o lenjerie The Luxury Bed?

Îmi doresc ca oamenii să aibă parte de un somn odihnitor. Nu neapărat un somn lung, ci unul de calitate în care să-și încarce bateriile pentru a doua zi, iar patul să devină “the hardest goodbye and the sweetest hello”. :) Iar dacă tot pun mână pe o lenjerie de calitate, îi rog din suflet să nu o țină “de bună”, ci chiar să o folosească. Vor înțelege mult mai bine despre ce vorbesc.


Dacă și tu ai o afacere sau idee de business la început, hai cu ea în Stup! O super comunitate de specialiști dedicată ție și afacerii tale te așteaptă aici.

 

Dacă îți place, spune-le și prietenilor tăi 😊

Vrei sa participi la un workshop antreprenorial?

În Stup găsești tot felul de evenimente.

Află mai mult

Articole similare

19 SEPTEMBRIE 2023   |   4 minute

Un nou început #SeFaceLaStup cu Adrian

Află mai multe

04 IULIE 2023   |   4 minute

Un nou început #SeFaceLaStup cu Ionuț

Află mai multe

11 IULIE 2023   |   4 minute

Un nou început #SeFaceLaStup cu Joseph și Tony

Află mai multe