Invită-ți prietenii

Știi pe cineva la început de drum în afaceri? Ai un prieten antreprenor? Mai mulți? Spune-le și lor despre Stup!

Te rugăm să te asiguri că persoana pe care o recomanzi este de acord să ne comunici e-mailul său și verifică dacă l-ai scris corect.

Un nou început #SeFaceLaStup cu Alex și Ioana

Dacă îți place, spune-le și prietenilor tăi 😊

04 APRILIE 2023   •   Cât te reținem cu cititul? 5 minute

În această serie de interviuri, te invităm să descoperi poveștile unor tineri ambițioși care, în privința antreprenoriatului, au trecut de la îndoială la încredere mai repede decât poți spune STUP. Pentru că au găsit aici o comunitate de specialiști dornici și pregătiți să le ușureze calea de la început. Și chiar mai mult decât atât. Despre ei și despre felul în care un nou început #SeFaceLaStup, poți citi aici în continuare.


Când și cum a început călătoria voastră în lumea bijuteriei contemporane?

Ioana: Călătoria a început în 2012 și a pornit dintr-o frustrare: a mea pe latura creativă, a lui Alex pe partea procedurală. Plecaserăm amândoi la drum cu așteptări foarte mari legate de domeniile noastre de activitate și de joburile pe care le începuserăm atunci, însă n-a trecut mult timp până să ne dăm seama că drumurile noastre sunt pavate cu creativity killers, time waste și rutina unui program cu care nu rezonăm. Ca soluție, am căutat atunci să facem câteva lucruri creative pe cont propriu - graphic design, website design - dar nu am simțit că se leagă. Până într-o zi când am dat peste o școală de bijuterie contemporană și, deși nu știam nimic despre domeniu, ne-am înscris la cursuri mai mult ca o provocare. Abia în momentul în care am ajuns să țin în mână al doilea inel pe care l-am creat, am realizat că lucrurile prind în sfârșit contur.

Alex: Iar după ce am participam la mici evenimente cu standurile proprii și mulțumită feedback-ului oamenilor care s-au arătat încântați și interesați de bijuteriile noastre – oricât de imperfecte erau la vremea respectivă - am zis că e timpul să ne unim forțele și să lucrăm împreună într-o singură direcție. Atât pentru a deveni independenți de job, cât și independenți financiar. Așa a apărut oficial, în 2014, Contemporia ca entitate juridică.

Ce provocări și ce lecții ați adunat în peste 10 ani de antreprenoriat?

Ioana: Au fost o mulțime de provocări, pentru că nu aveam niciun fel de cunoștințe de antreprenoriat. Am învățat totul from scratch și am avut parte și de multe descurajări pe parcurs. Dar în ciuda lor, am continuat și am crescut organic. Îmi amintesc, însă, un lucru bun pe care l-am intuit de la început: că viitorul Contemporia avea să fie în online. Iar lansarea site-ului, într-o perioadă când nimeni nu știa să ne îndrume în direcția asta, a fost printre cele mai bune investiții pe care le-am făcut.

Alex: Eu îmi aduc aminte o chestie funny. În ziua în care am lansat site-ul, la 1 noaptea stăteam în fața calculatorului și dădeam refresh fără oprire. Credeam că după tot feedback-ul pozitiv primit de la clienți la evenimente, comenzile vor intra în online din prima zi de lansare. Dar ce să vezi? N-au intrat nici în prima, nici în a doua, nici în a treia zi. De-abia după vreo două săptămâni a venit prima comandă. Și atunci am înțeles că trebuie să învățăm și marketing, și promovare.

Și ce v-a adus astăzi la Stup?

Ioana: Ne-a adus nevoia de a face față schimbărilor care se petrec în mediul online. Totul se întâmplă foarte rapid azi și, deși am încercat să ținem pasul cu noutățile, update-urile și transformările, ajunsesem într-un punct în care dedicam mai mult timp și energie zonei de promovare online decât esenței businessului nostru: bijuteria. Pentru că devenise deja un job în sine, am decis să apelăm la un profesionist care să preia partea de marketing online și să ne ajute cu ea.

Ați știut din start să veniți la Stup?

Alex: Da, decizia n-a fost grea. Aveam deja high expectations după ce am descoperit că unul dintre partenerii Stup, The Yellow Creators, este și colaboratorul nostru pe partea de fotografie. În timpul unei ședinței foto, le-am întrebat pe fete care e treaba cu Stup și ele ne-au povestit, încurajat și recomandat să venim să aflăm despre ce e vorba. Primul nostru contact cu Stup a fost prin intermediul evenimentelor la care ne-am înscris după, imediat.

Ce v-a atras la evenimentele Stup?

Ioana: În primul rând, ne-a atras faptul că se organizează la un anumit nivel și că o entitate mare, cum e BT, vine în întâmpinarea antreprenorilor cu o astfel de inițiativă. Sincer, ne-a redat încrederea că există susținere pentru antreprenoriatul din România. Pe lângă asta, a mai fost și faptul că resursele la care ai acces aici sunt bine curatoriate, partenerii Stup sunt profi pe segmentul lor și tot know-how-ul pe care îl primești e gratuit, ceea ce, la final de zi, pentru mine a fost “Wow!”. E ciudat, într-un fel, să observi că ești surprins de servicii premium gratuite. Dar poate așa ar trebui să arate, de fapt, normalitatea.

Alex: La fel am simțit și pe partea de networking. Mediul informal în care se întâmplă totul la Stup îi face pe oameni deschiși și răbdători să construiască relații de calitate. Pentru noi, poate mai introvertiți de fel, e un lucru cât se poate de binevenit. Pentru că ne dorim să fim auziți și înțeleși. Așa că a fost foarte mișto senzația cu care am rămas: că, după 10 ani de Contemporia, și noi avem ceva de spus și avem cui să-i spunem.

Ioana: Dar cred că ne-a mai atras și motivația pe care ne-au dat-o poveștile antreprenorilor care și-au spus poveștile în cadrul Stup. În ciuda provocărilor sau descurajărilor, cred că oricine devine mai optimist și mai încrezător când are ocazia să-i asculte.

Alex: Așa e. După fiecare eveniment la care am participat la Stup am plecat cu gândul că succesul e tangibil. Și noi putem să reușim.

Ce servicii Stup vă ajută să reușiți acum?

Ioana: Am semnat de curând o colaborare cu MTH.Digital pentru promovarea online. Unul dintre workshop-urile la care am participat în Stup a fost cel susținut de ei și ne-am spus atunci că trebuie neapărat să îi cunoaștem și să lucrăm împreună. Cristalizasem deja obiectivele de marketing și comunicare pentru Contemporia, așa că ne-a fost foarte ușor să înaintăm, știind ce ne dorim.

Alex: Și ni s-a părut foarte fain că Stup ne-a dat încrederea să facem pasul acesta spre externalizare. Cred că a ajutat foarte mult contextul întâlnirii noastre, în care nu au existat interacțiuni scorțoase sau formale, după cum aminteam.

Cu ce alte resurse credeți că v-ar mai putea întâmpina Stup?

Ioana: Chiar acum am venit să ne interesăm de niște fonduri structurale pentru că ne-ar plăcea să deschidem și un brick-and-mortar store. Dacă până acum am fost printre primii care au oferit posibilitatea aceasta de cumpărare de bijuterii online, acum pandemia a răsturnat paradigma shopping-ului și, după toate restricțiile din ultimii doi ani, lumea vrea să revină la interacțiune, la contact in real life.

Alex: Faptul că un client ar putea veni într-un spațiu fizic ca să vadă, să probeze, să modifice sau să ceară consiliere în alegerea bijuteriilor ar fi sănătos atât pentru relația noastră cu ei, cât și pentru evoluția Contemporia. Un brick-and-mortar store ne-ar mai da și timp să îi ascultăm mai îndeaproape, mai ales că realizăm și proiecte custom pentru clienți, construite din povestea lor.

Cine este Contemporia astăzi?

Ioana: Înainte de toate, sunt oamenii care o formează: noi doi și încă doi colegi bijutieri. Suntem patru creatori care fac lucrurile pe bune și investesc în bijuteriile lor multă grijă și atenție. Așa cum ne-a spus cineva de curând - “când cumpăr de la voi, mă simt mai puțin singur” –, asta vrem și noi să transmitem prin creațiile noastre: că suntem implicați în realizarea lor și punem o părticică din noi în fiecare dintre ele.

Alex: O bijuterie în care rămâne ceva din creator. Asta e Contemporia, da.

Dacă Stup ar fi o bijuterie, de care ar fi?

Ioana: Îmi vine în minte ideea de broșă. Broșa, ca bijuterie, e întotdeauna la vedere și invită imediat la discuții și aprecieri. E un conversation starter. Cred că și Stup e un conversation starter pentru antreprenori pentru că invită la discuții și facilitează schimbul de informații.

Alex: Eu îl simt ca pe un wearable object pe care fiecare antreprenor și-l poate însuși în felul lui, în funcție de cum îi vine mai bine, de cum i se potrivește.

Ce le-ați spune prietenilor despre Stup?

Ioana: Deja am recomandat Stup unui prieten arhitect care a decis să plece din firma în care lucra și să continue pe cont propriu. Și el se confruntă în momentul de față cu nevoia de a se face cunoscut și i-am spus că pentru toate problemele pe care și le pune ar putea găsi un răspuns aici. Al doilea loc unde am povestit de Stup a fost la Universitatea din Brașov. La invitația unei prietene, am discutat cu studenții de la Științe Economice despre experiența noastră în antreprenoriat, iar Stup s-a ivit în ea ca o resursă de business importantă pentru cei la început de drum.

Dacă și tu ai o afacere sau idee de business la început, hai cu ea în STUP! O super comunitate de specialiști dedicată ție și afacerii tale te așteaptă aici.

Dacă îți place, spune-le și prietenilor tăi 😊

Vrei sa participi la un workshop antreprenorial?

În Stup găsești tot felul de evenimente.

Află mai mult

Articole similare

26 SEPTEMBRIE 2023   |   4 minute

Un nou început #SeFaceLaStup cu Maria

Află mai multe

11 IULIE 2023   |   4 minute

Un nou început #SeFaceLaStup cu Joseph și Tony

Află mai multe

18 IULIE 2023   |   5 minute

Un nou început #SeFaceLaStup cu Denisa

Află mai multe