Invită-ți prietenii

Știi pe cineva la început de drum în afaceri? Ai un prieten antreprenor? Mai mulți? Spune-le și lor despre Stup!

Te rugăm să te asiguri că persoana pe care o recomanzi este de acord să ne comunici e-mailul său și verifică dacă l-ai scris corect.

Un nou început #SeFaceLaStup cu Vlad și Denisa

Dacă îți place, spune-le și prietenilor tăi 😊

12 DECEMBRIE 2023   •   Cât te reținem cu cititul? 5 minute

În această serie de interviuri, te invităm să descoperi poveștile unor tineri ambițioși care, în privința antreprenoriatului, au trecut de la îndoială la încredere mai repede decât poți spune STUP. Pentru că au găsit aici o comunitate de specialiști dornici și pregătiți să le ușureze calea de la început. Și chiar mai mult decât atât. Despre ei și despre felul în care un nou început #SeFaceLaStup, poți citi aici în continuare. 


Hey! Cine sunteți și cu ce vă ocupați?

Vlad: Eu sunt Vlad, cofondator Footshape Studio, și în octombrie anul acesta, împreună cu Denisa, soția și partenera mea de business, am înființat magazinul online Footshape Studio. Prin intermediul lui, vindem încălțăminte care respectă forma naturală a piciorului sau barefoot (en. desculț), cum se mai numește în domeniu.

Denisa: Puțină lumea știe că încălțămintea convențională nu are nicio legătură cu forma firească a tălpii și a degetelor noastre, ba dimpotrivă duce la diformități (monturi, unghii încarnate etc.) despre care mulți cred că sunt genetice. În realitate, ele sunt cauzate de încălțămintea îngustă la vârf, așa cum o “dictează” (și a dictat-o dintotdeauna) standardele modei.


De unde v-a venit ideea?

Vlad: Eu cochetez de ceva timp cu antreprenoriatul: în urmă cu vreo șapte ani, am deschis o brutărie, inspirată de faptul că tata își făcea pâinea în casă. Dar după ce brutăria s-a stabilizat și a intrat pe profit – iar noi ne-am asigurat hrana, ca să spun așa - am simțit nevoia de a face ceva cu mai mult sens alături de Denisa. Pentru că de mic am avut dureri si disconfort din cauza încălțămintei convenționale, am decis să căutăm o soluție.

Denisa: Acum vreo patru-cinci ani, ne-am apucat de cursuri de design de pantofi, astfel încât să putem crea de la zero încălțămintea pe care ne-o doream. Dar, pe măsură ce studiam, ne-am dat seama că ea deja există. Atunci am decis să cumpărăm, să probăm, să testăm primele perechi de încălțăminte barefoot de la brandurile deja consacrate și am ajuns în situația de a nu mai vrea să purtăm nimic din ce aveam înainte (încălțămintea convențională devenise instrument de tortură, cum îi place lui Vlad să spună). După ce am ales să purtăm doar încălțăminte tip barefoot, a venit și rândul părinților noștri, iar acum, odată cu lansarea Footshape Studio, sperăm să oferim această șansă cât mai multor oameni.


Cum ați aflat de STUP?

Vlad: În momentul în care ne-am hotărât să deschidem magazinul, am căutăm pe Internet cam tot ce ne trebuia pentru lansarea lui: domeniu, înregistrare, serviciu de hosting, contabilitate, marketing etc. Și am strâns oferte - de la agenții care să ne facă site-ul până la contabili cu care aproape am bătut palma -, dar toate separat. Consultându-mă într-o zi cu mama despre soluții de finanțare pentru firmă (mama fiind contabilă și antreprenoare la rândul ei), mi-a spus că a auzit despre STUP că ar fi o variantă bună pentru ceea ce căutam. Așa că ne-am înscris, am venit aici, i-am spus consultantului din STUP că vrem să facem un magazin online și, deși n-am ajuns să vorbim despre finanțare, imediat ne-a pus pe masă o listă a tuturor serviciilor de care aveam nevoie și pe care le căutasem, până atunci, separat.

Denisa: Nu aveam nicio certitudine că partenerii pe care îi alesesem noi de pe Internet ar fi fost de încredere (în afara câtorva review-uri online). Aici, în schimb, am avut garanția că mergem la sigur, dat fiind că STUP e un proiect al Băncii Transilvania.


La ce parteneri STUP ați apelat?

Denisa: Am renunțat până la urmă la tot ce găsisem anterior pe Internet și am luat din STUP toate serviciile de care avea nevoie firma: Regnet pentru înființare, Gomag pentru magazinul online, MTH.Digital pentru marketing, contabilitatea de la DC Conta, am mai luat și soluția de gestiune a facturilor, etc.


Care a fost experiența voastră cu Gomag?

Vlad: În primul rând, trebuie să spunem că experiența noastră de comerț online era egală cu zero. Dar prin faptul că Gomag ne-a oferit toate soluțiile de integrare posibile și ne-a ajutat să le implementăm chiar dacă erau necunoscute pentru noi, alegerea de a lucra cu ei a fost mană cerească. Un lucru care ne-a plăcut foarte mult a fost integrarea cu ecolet - unde avem toți curierii la vedere, e foarte ușor să generăm un AWB, putem alege cel mai avantajos tarif pentru bugetul nostru și multe altele.


Cum vi s-a părut interacțiunea cu MTH.Digital?

Denisa: Până acum am colaborat pentru construcția logo-ului, iar de o lună de zile am început campaniile de marketing pe zona de educare. Având în vedere că vorbim de o nișă pe care lumea nu o cunoaște foarte bine, am ales să începem să comunicăm printr-o campanie de awareness cu privire la încălțămintea barefoot. Momentan, de la MTH.Digital am interacționat doar cu Dan, dar pot să îți spun că, de fiecare dată, ne face mare plăcere să ne întâlnim. Ne binedispune, e mereu deschis și primitor.


Per ansamblu, cum vi s-a părut la STUP? Ce v-a plăcut cel mai mult?

Vlad: Ne-a dat încredere că orice am alege de aici, ca partener sau serviciu, are, în spate, multă responsabilitate față de antreprenori din partea Băncii Transilvania. Dar cel mai mult ne place faptul că STUPul pur și simplu există. Chiar dacă noi nu suntem la primul business, ne dăm seama că, pentru cineva care n-a avut parte de experiența antreprenoriatului, STUP e mentorul la care a visat.


Ce credeți că s-a schimbat la voi ca antreprenori (sau în antreprenoriat), de la primul vostru business la cel de astăzi?

Vlad: Pot să îți spun că astăzi aș începe un business doar dacă cred cu adevărat în el (așa cum este Footshape Studio). Altfel, doar pentru bani și hard work, nu aș alege să las viața să treacă pe lângă mine.

Denisa: Abia de curând am realizat, odată cu lansarea acestui al doilea business că, spre deosebire de acum 7 ani, e mult mai greu să faci social media marketing astăzi pentru afacerea ta. :)


Ce planuri de viitor aveți pentru Footshape Studio?

Vlad: În prezent, avem pe stoc aproximativ 150 de modele - pentru toate categoriile de vârstă, ocaziile și anotimpurile - de la șase-șapte branduri europene de renume. Dar vrem să aducem toate produsele care ne plac, inclusiv din Statele Unite (pentru că suntem la curent cu orice noutate în materie de barefoot), iar oamenii să găsească la noi tot ce e mai bun din domeniul acesta. Însă, poate cel mai mult și mai mult, ne dorim să deschidem primul magazin fizic unde clienții să vină să probeze acest tip de încălțăminte. Sperăm să le placă la fel de mult ca nouă, să le descopere beneficiile și să plece gata să renunțe la pantofii cu care au fost obișnuiți până acum.

Dacă și tu ai o afacere sau idee de business la început, hai cu ea în Stup! O super comunitate de specialiști dedicată ție și afacerii tale te așteaptă aici.

Dacă îți place, spune-le și prietenilor tăi 😊

Vrei sa participi la un workshop antreprenorial?

În Stup găsești tot felul de evenimente.

Află mai mult

Articole similare

Nu exista articole publicate.