În această serie de interviuri, te invităm să descoperi poveștile unor tineri ambițioși care, în privința antreprenoriatului, au trecut de la îndoială la încredere mai repede decât poți spune STUP. Pentru că au găsit aici o comunitate de specialiști dornici și pregătiți să le ușureze calea de la început. Și chiar mai mult decât atât. Despre ei și despre felul în care un nou început #SeFaceLaStup, poți citi aici în continuare.
Gabriel, cu ce te ocupi?
De profesie sunt inginer. Am terminat Politehnica în București, specializarea Transporturi, însă după terminarea facultății am lucrat în zona de vânzări de scule, unele și utilaje, adică exact domeniul în care am astăzi businessul. Am lucrat 17 ani în mai multe firme importante din domeniu și am ocupat mai multe roluri, în vânzări online, directe și distribuție.
Ce face businessul tău?
Businessul se numește Echipamente-București.ro și se concentrează, preponderent, pe zona de vânzări unelte, utilaje, scule pentru persoane fizice și persoane juridice. Livrăm, în general, pe bază de comandă, prin flota proprie, în București, dar avem clienți din toată țara care apelează la noi, cu livrare prin curier.
De cât timp ești pe piață?
Firma am înființat-o mai demult, dar activitatea propriu-zisă am început-o în 2022, prin toamnă. Deci povestea ei e destul de recentă.
De unde a venit nevoia de a-ți deschide propria firmă?
De-a lungul timpului, jobul meu în vânzări ajunsese să presupună destul de multe activități conexe, pe lângă vânzarea efectivă. În anumite firme, în anumite circumstanțe, mă ocupam de relația cu furnizorii, de plăți, de zona financiară, practic activitatea mea acoperea tot spectrul de administrare a unei afaceri. Trecerea la firma proprie a venit natural, dar nu neapărat rapid, pentru că mi-am luat un timp să mă pregătesc.
La decizia mea au mai contribuit și oportunitățile pe care le-am observat în piață, destul de mici și neacoperite, dar care aduceau plus valoare: piața online, de exemplu. În majoritatea firmelor unde am lucrat, aceasta era mai puțin exploatată la calitatea și profesionismul pe care mi le doream eu.
Ce te-a atras la magazinele online?
Faptul că e foarte usor si rentabil să comanzi orice tip de echipament, chiar și unul de bază, de tipul cazma sau roabă. Sunt clienți care nu au acces la hypermarket-urile din zona de echipamente și e mult mai convenabil să le achiziționeze online. În plus, există anumite produse speciale pe care magazinele tradiționale nu le au în ofertă. Dacă ne referim, de exemplu, la unelte de mână – clești, patenți – în zona de online poți găsi mult mai multe produse de acest tip pentru aplicații speciale. Aceasta este și zona în care vreau să mă orientez, vanzarea pe bază de comandă. De exemplu, la categoria betoniere putem asigura, doar pe unul dintre tipuri, vreo 3-4 produse similare de la producatori diferiti, în funcție de specificul si nevoia a clientului.
Cu ce se diferențiază Echipamente-București.ro de alte magazine asemănătoare?
Prin vânzare consultativă. La Echipamente-București.ro discutam telefonic cu fiecare client în parte și îl ajutăm să-și aleagă produsul potrivit, fie că operează în zona de utilizare casnică, fie că vorbim de cea intensivă, industrială. Pentru că produsele și utilitatea lor sunt diferite, atunci și partea de consultanță este personalizată
Pe lângă asta, ne diferențiem și prin viteza de procesare, agilitatea răspunsurilor, a ofertării, a livrării și prin zona de competențe tehnice pe care le putem oferi. Clienții găsesc pe Echipamente-Bucuresti.ro explicații, recomandări, ghiduri, manuale de utilizare, care constituie deja un mare plus față de ceea ce oferă ceilalți furnizori.
Câți oameni lucrează în firma ta?
Deocamdată, sunt doar eu. Volumul de comenzi nu e atât de mare încât să nu îi fac față, dar tendința e de creștere și simt că în perioada următoare va fi nevoie să “măresc echipa”. :)
Ce provocări ai întâmpinat și ce nevoie te-a adus la STUP?
Eu am început să fac totul singur – de la marketing la contabilitate la orice presupunea activitate conexă în firmă. Îmi luam informațiile din online – YouTube, tutoriale, articole –, dar fiindcă găseam multe lucruri contradictorie am decis să mă înscriu în STUP și să vin la cursuri.
Cum ți s-au părut cursurile STUP?
Foarte bune, mi-au adus multă valoare. Uite, ca exemplu, chiar dacă eu pe partea de digital marketing am fost autodidact, până să vin aici am făcut totul fara sa am validarea ca este corect si sistematizat. Participând la cursul de digital marketing susținut de MTH.Digital, am văzut unde greșeam și am reușit să sistematizez lucrurile, să le organizez corect. Acum toate au evoluat și pot să lucrez altfel. Dacă în primă fază doar am testat cum funcționează campaniile online pe anumite nișe de produse – unde mi-a permis și bugetul, și stocul – acum am reușit să trec la următorul nivel și să aplic ce am învățat pe o paletă mult mai largă de produse.
La ce servicii din STUP ai apelat?
Am achiziționat partea de gestiune de la Smartbill – eu având deja cumpărată anterior partea de facturare - și am apelat la GoMag pentru zona de magazin online, dar pentru un proiect viitor. Eu mă orientasem către GoMag și urma să îi contactez înainte de a veni la STUP. Dar mulțumită Stup Fest și reducerilor aferente, am zis “ăsta e momentul”. Acum, mai am în plan să adaug și servicii de contabilitate de la DC Conta, dar momentan iau lucrurile step-by-step, în funcție de nevoi.
Cum ți s-au părut partenerii aleși?
La cantitatea de informații și plus valoare pe care mi-au adus-o, le sunt foarte recunoscător tuturor. Pe viitor, mă gândesc să dau și eu ceva înapoi, poate o mână de ajutor unor parteneri STUP sau chiar participanților la evenimente.
Ce ți-a plăcut cel mai mult la STUP?
În primul rând, îmi place că STUP nu doar ajută antreprenorii, ci ajută la formarea antreprenorilor, ceea ce e de lăudat. Apoi, îmi place că vin aici foarte mulți tineri. Chiar mă gândeam la ce făceam eu la 20 de ani și la felul în care, nici dacă aș fi vrut, n-aș fi găsit atunci vreo formă de educație cu o atât de mare aplicabilitate în zona de inițiativă antreprenorială. Azi, bănuiesc că sunt mii de antreprenori tineri înscriși în STUP. Iar dacă măcar 5% dintre ei sunt încurajați să facă ceva pentru ei, e extraordinar de bine. Eu sunt foarte optimist cu privire la potențialul tinerilor antreprenori români, cred că ne va aduce multă valoare ca țară.
Spune-ne ceva ce nu știm despre tine.
Am fost sportiv de performanță, am făcut jiu-jitsu de la 12 ani. Am ajuns la nivel de lot național, campionate europene, mondiale și am avut și propriul club la 20 de ani. Încă sunt antrenor în zona asta. Chiar dacă acum nu mai am timp să o dezvolt, am câteva planuri pentru ea, dar toate vor depinde de găsirea unui partener de business. Până atunci, vreau să particip la un maraton în noiembrie. Alergarea, pentru mine, e o activitate care mă echilibrează în momentele dificile.
Din ce te-a învățat sportul, ce aplici cel mai des în business?
Calitatea de a fi dedicat, de a munci indiferent de starea de spirit pe care o am. Și totodată, corectitudinea cu partenerii și clienții mei pentru că nu țintesc un câștig momentan, ci relații pe termen lung. E un drum de la care nu mă abat.
Ce sfat ai avea pentru alți antreprenori la început de drum?
Cred că principala recomandare ar fi să aleagă o nișă în care au competențe și să-și testeze ideea de business. Să nu facă o investiție doar de dragul de a o face pentru ca mai apoi să constante că nișa aleasă nu e relevantă sau nu are public. Eu, în momentul în care m-am gândit să deschid un magazin online, am făcut o analiză a firmelor concurente și a politicii de preț, am căutat să înțeleg promovarea online, Google Ads și altele și de-abia după ce am simțit că am cât de cât un control asupra lucrurilor am decis să mă lansez.
Dacă și tu ai o afacere sau idee de business la început, hai cu ea în Stup! O super comunitate de specialiști dedicată ție și afacerii tale te așteaptă aici.🥳