În această serie de interviuri, te invităm să descoperi poveștile unor tineri ambițioși care, în privința antreprenoriatului, au trecut de la îndoială la încredere mai repede decât poți spune STUP. Pentru că au găsit aici o comunitate de specialiști dornici și pregătiți să le ușureze calea de la început. Și chiar mai mult decât atât. Despre ei și despre felul în care un nou început #SeFaceLaStup, poți citi aici în continuare.
Hey, Cristi! Cine ești și cu ce te ocupi?
Sunt Cristi Minică, fondatorul Wellnessentially - o aplicație mobilă prin care ajutăm companiile să promoveze obiceiuri sănătoase în rândul angajaților lor. Facem asta prin activități și competiții pe diverse teme - mers, alergare, biking, gratitude journaling, dormit mai bine, hidratare, respirație - planificate pe un an întreg și orientate către a spori starea de bine a oamenilor din echipe. Toate competițiile sunt construite cu specialiști – neurologi și psihoterapeuți – și pot fi adaptate astfel încât să se muleze perfect pe nevoile oricărei companii. Dar aplicația conține și exerciții, jocuri sau activități pe care le poți face singur sau cu prietenii, pe niveluri, iar în momentul în care le atingi pe toate, plantăm un copac pentru tine.
Cum ți-a venit ideea?
Eu și Radu Cârlig, cofondatorul Wellnessentially am deschis în pandemie o firmă de consultanță IT. Pentru că volumul de muncă era foarte mare, la un moment dat ne-am dat seama că nu ne mai simțeam bine, că ceva era în neregulă. Deși făceam sală și arte marțiale ca să ne menținem echilibrați fizic și psihic, tot intrasem în burnout. Așa că am căutat soluții la specialiști și am mers la terapeuti. Pentru că ne-a ajutat foarte mult, ne-am gândit cum îi putem ajuta și noi pe alții care trec prin stări similare. E clar că nu puteam lua rolul terapeutului, dar puteam dezvolta o aplicație care să crească semnificativ starea de bine, în mod digital.
Am lansat în primă fază aplicația într-o variantă basic, ca să obținen feedback cât mai rapid: în primul rând de la prieteni și apropiați, apoi de la un user group de necunoscuți. După o lună de zile de utilizare a aplicației, nivelul de burnout scăzuse în medie cu 30% pentru majoritatea membrilor grupului, în cel mai rău caz au stagnat. Lucru care ne-a încurajat să intrăm într-un accelerator Commons (care s-a rebranduit în IdEA) unde ne-am dat seama că există un market pool de companii care ar putea beneficia de soluția pe care o ofeream. Am făcut research de piață, am luat legătura cu unele dintre ele, iar astăzi avem în jur de 10 organizații și mii de angajați cu care lucrăm.
Cu ce nevoie ai venit la STUP?
Faptul că lucrăm singuri ne-a făcut să simțim o oarecare nevoie de networking. Cu aceasta nevoie în minte, ne-am înscris în STUP și așa am ajuns la multe evenimente interesante unde am cunoscut și ne-am împrietenit cu mai mulți antreprenori și ne-am bucurat să avem parte de un refresh pe partea de cunoștințe. Cursul de contracte al celor de la Filip & Company a fost super relevant, la fel și cel al lui Valentin Pașa, “Vânzări în antreprenoriat de la A la Z”. Framework-ul în care au fost puse informațiile ne-au adus multe insight-uri valoroase și asta ne-a plăcut super mult.
La ce servicii STUP ai apelat?
Pe partea de servicii, am apelat la Regina Maria fiindcă aveam nevoie de medicina muncii și servicii de sănătate pentru oamenii din firmă. Ne-am bucurat să găsim un model de pricing mult mai ofertant și avantajos aici decât avusesem de la furnizorul anterior. Ba chiar am primit 40% reducere la abonamentul Ultra pentru IMM-uri, mulțumită campaniei Pit Stop organizate de STUP.
Pe lângă asta, am mai beneficiat de consultanță de marketing din partea MTH.Digital. Dan ne-a recomandat să participăm la evenimente de HR, pentru că acolo vom găsi avatarul clientului nostru. Și chiar a funcționat. Am fost la patru târguri de joburi și conferințe în domeniu care ne-au generat cel puțin cinci lead-uri și ne-au ajutat să cunoaștem și să înțelegem mai îndeaproape cu cine vom lucra sau am putea lucra. A fost unul dintre cele mai bune sfaturi pe care le-am primit și ne-a economisit bani frumoși pe care probabil i-am fi investit în ads fără să știm dacă vor funcționa sau nu.
Ce ți-a plăcut cel mai mult în STUP?
În primul rând, networking-ul, oamenii, faptul că mi-am făcut prieteni printre ceilalți participanți. Apoi cursurile, felul în care sunt structurate și cât de profi sunt speakerii. Mi s-au părut foarte relevante atât persoanele, cât și lucrurile învățate de la ele.
Ai recomanda STUP și altora?
Da, clar. Aș recomanda STUP oricărui antreprenor începător, dar nu numai. Ca antreprenor la început ai foarte multe beneficii aici, iar dacă ești experimentat ai foarte multe oportunități de networking și de actualizare a cunoștințelor. De exemplu, cu knowledge-ul de vânzări căruia i-am dat refresh la STUP am reușit să pun la punct sistemul CRM pentru aplicația noastră.
Ce ți-ar plăcea să mai știe oamenii despre tine și Wellnessentially?
Noi credem că, în viitor, rolul companiilor nu va mai fi doar de a oferi un job unei persoane, ci de a-i oferi guidance. O companie are know-how-ul necesar să poată ghida viața angajaților, să o schimbe într-un mod pozitiv: să-i facă mai buni ca oameni, mai productivi, mai sănătoși. Așa cum firmele oferă sfaturi sau mentorat pe partea de finanțe personale, la fel pot oferi și Wellnessentially pentru a răspunde nevoilor de wellness ale angajaților. Acesta ar fi răspunsul rațional, după părerea noastră, în care compania, având în prim plan bunăstarea angajaților, reușește prin ei să își asume leadership-ul și în privința binelui întregii societăți.
Dacă și tu ai o afacere sau idee de business la început, hai cu ea în Stup! O super comunitate de specialiști dedicată ție și afacerii tale te așteaptă aici.