La Stup găsești tot ce ai nevoie dacă vrei să începi sau să crești o afacere: o comunitate de peste 35.000 de membri, evenimente gratuite unde poți învăța despre schimbări fiscale, digital marketing, vânzări și multe altele și peste 20 de parteneri cu servicii la preț preferential pentru comunitatea Stup. Astăzi povestim cu echipa Gomag, partenerul Stup care îți oferă toate instrumentele și suportul necesar pentru a vinde în online. Și dacă vrei să afli mai multe despre Stup, intră aici.
Dacă vrei să îți deschizi un magazin online în România sau chiar ai făcut deja primii pași și ești gata de lansare, următorul obiectiv pe care ar trebui să ți-l propui ca antreprenor este să ajungi la… primii tăi 100 de clienți!
De ce primii 100, anume?
Deoarece succesul în eCommerce nu e dat de simpla existență a magazinului, sau de cât de frumos arată visual-urile acestuia, ci de primele comenzi și, în special, de valoarea acestora.
Primii 100 de clienți sunt extrem de importanți pentru că ei sunt cei care îți validează afacerea, îți oferă feedback prețios pentru ce funcționează și ce nu, devin primii ambasadori ai brandului tău consolidând reputația magazinului pe piață și sunt primele surse de venit pe care îl poți reinvesti pentru a atrage noi și noi clienți.
Întrebarea e: cum ajungi la primii tăi 100 sau mai mulți clienți?
Ei bine, faci asta prin intermediul acțiunilor de marketing și, ideal, prin faptul că pregătești cu istețime prima ta campanie de marketing astfel încât să faci ”zarvă” în piață, să atragi clienți, să îi convingi să cumpere din magazinul tău online.
Cuprins Pregătirea primei campanii de marketing
- Începe de la obiectivul campaniei
- Audiența target și canalele de promovare
- Strategia și tacticile în prima ta campanie de marketing
- Stabilește bugetul și calendarul campaniei
- Cum stimulezi dorința de cumpărare a celor ce ajung în magazin
- Începe de la obiectivul campaniei
Ce vrei să obții – concret – prin prima ta campanie de marketing?
Sigur, poți spune vânzări. Dar dacă e să o luăm așa, câte vânzări anume și în cât timp anume? Pentru ce produse anume? etc. etc.
E vital să îți setezi un obiectiv principal și chiar multiple obiective mai mici, în legătură cu sales funnel-ul (pâlnia de vânzări a) afacerii tale.
De exemplu, de la audiența din top of the funnel poți obține engagement, vizibilitate pentru magazinul tău sau pentru faptul că tocmai îl lansezi.
De la audiența din middle of the funnel poți obține date de contact, de exemplu abonați în baza de newsletter sau înscriși în campania de prelansare a magazinului – toți lead-uri cu varii grade de interes pentru afacerea ta.
De la audiența din bottom of the funnel poți obține cumpărături concrete, poți face upsell, îi poți fideliza – adică macro-conversii, cele mai importante pentru afacerea ta.
Fiecare segment de audiență vs tactică prin care alegi să îl abordezi poate dicta viabilitatea unui obiectiv principal sau secundar.
De asemenea, ca un pont, îți recomandăm să te folosești de tehnica SMART pentru a-ți seta obiective: Specifice, Măsurabile, Acționabile, Relevante și legate de un Termen de timp.
- Audiența target și canalele de promovare
- Creionează unul sau mai multe șabloane ale avatarelor tale de clienți. Gândește-te ce caracteristici, interese, obiecții și dorințe comune au sau ar putea avea clienții care cumpără de la tine, și segmentează-i pe grupe. Către acești oameni te vei adresa prin materialele tale de marketing.
- Află pe ce canale stau clienții tăi și du-ți acolo materialele de marketing. În România, Facebook, Instagram și TikTok te ajută să îți crești vizibilitatea organic și plătit, iar Google este cel mai potrivit loc în care să te afli pentru cei care caută cu intenție comercială. Nu ignora nici potențialul email-ului, deoarece baza cu adrese de email e un bun prețios pe care ar trebui să îl dețină orice afacere.
- Strategia și tacticile în prima ta campanie de marketing
- Alege strategia principală pentru prima ta campanie. De exemplu, poți face o campanie completă de lansare a magazinului (așa cum am discutat într-un articol anterior), poți realiza o campanie în jurul unei colecții de produse vedetă, fie individuale, fie tip pachet, poți face o campanie de sezon (te legi de anotimp, sărbători, alte ocazii speciale), o campanie concurs etc.
- Stabilește tacticile pe care le vei folosi în campanie. Lista a ce poți face e infinită și nu ne ajunge spațiul, așa că, de exemplu, poți folosi reclame plătite (PPC), influenceri și recomandări referral, testimoniale și conținut generat de utilizatorii care ți-au testat produsele (inclusiv prieteni), SEO (primele măsuri pentru indexare și conținut), articole pe blog, video-uri, postări și stories, evenimente fizice sau online, remarketing, concursuri, apariții în presă și așa mai departe.
- Stabilește bugetul și calendarul campaniei
- Gândește-te la buget. Prioritizează cele mai performante canale, tactici sau mesaje și investește mai mult în acestea.
Pont: Cu Gomag Campanii Google Ads ai comision 0 la prima ta campanie, din partea noastră, iar bugetul investit începe de la 199 euro!
- Nu uita nici de calendar – campania ta ar trebui să fie încadrată în timp, în funcție de tacticile stabilite. De asemenea, ar trebui să aibă un final, nu o desfășori încontinuu (pentru că își pierde din impact).
- Cum stimulezi dorința de cumpărare a celor ce ajung în magazin
Reține: toate eforturile pe care le faci pe partea de marketing au rolul să îți aducă potențiali cumpărători în magazin.
Pentru că acolo se întâmplă miracolul tranzacțional de care ai nevoie – în magazin are loc vânzarea prin care obții venitul mult dorit.
Așa că uite cum îți poți pregăti magazinul pentru a vinde cât mai ușor către oamenii atrași de materialele de marketing:
- Pregătește un landing page dedicat (mai ales dacă faci o campanie în jurul unei selecții de produse) – această pagină concentrează atenția utilizatorilor și, dacă te folosești de secțiunile drag-and-drop din Gomag, e echipată cu elemente care să îi ghideze spre decizia de cumpărare.
- Atrage direct atenția asupra produselor vedetă din campanie cu marcaje promoționale.
- Urgentează decizia de cumpărare cu cronometre la produs sau în hellobar, cadouri extra în stoc limitat, transport gratuit sau alt beneficiu pentru o perioadă limitată etc.
- Crește valoarea comenzilor cu recomandări în pagina de produse, popup-up cu recomandări după adăugarea în coș, ofertă unică în checkout, beneficii extra peste un anumit prag de valoare în coș.
- Programează afișarea bannerelor și a altor vizualuri în magazin în funcție de numărul de zile / ore rămase / stocuri. Marșează pe stimuli emoționali.
Cu cât pregătești mai din timp și mai smart prima ta campanie de marketing, cu atât îți va fi mai ușor să asiguri o bază pentru următoarele campanii și comenzi din magazinul online.
Fidelizează-ți primii clienți și transformă-i în ambasadori care revin să cumpere și, mai mult, îți oferă instrumentele necesare pentru a atrage clienți noi: recomandări și recenzii.
Ai ajuns să citești până aici? Înseamnă că e momentul perfect să începi să aplici.
Folosește-te de sfaturile aflate astăzi astfel încât să faci o primă campanie de marketing profitabilă și să continui tot așa, cu maximum de vânzări în fiecare zi!