Invită-ți prietenii

Știi pe cineva la început de drum în afaceri? Ai un prieten antreprenor? Mai mulți? Spune-le și lor despre Stup!

Te rugăm să te asiguri că persoana pe care o recomanzi este de acord să ne comunici e-mailul său și verifică dacă l-ai scris corect.

Un nou început #SeFaceLaStup cu Teodor

Dacă îți place, spune-le și prietenilor tăi 😊

05 DECEMBRIE 2023   •   Cât te reținem cu cititul? 4 minute

În această serie de interviuri, te invităm să descoperi poveștile unor tineri ambițioși care, în privința antreprenoriatului, au trecut de la îndoială la încredere mai repede decât poți spune STUP. Pentru că au găsit aici o comunitate de specialiști dornici și pregătiți să le ușureze calea de la început. Și chiar mai mult decât atât. Despre ei și despre felul în care un nou început #SeFaceLaStup, poți citi aici în continuare. 


Salut, Teodor! Povestește-ne puțin despre tine.

Sunt Teodor Ivașcu,  fondatorul start-up-ului Kloth Invest, o firmă de consultanță și proiectare pentru atragerea fondurilor nerambursabile. Am pornit afacerea de unul singur anul trecut în aprilie, dar începând cu anul acesta mi s-a alăturat și David Samoilă, asociatul meu, impreuna cu care am reușit să formam o echipă de 10 oameni minunati, ce derulează cu implicare si profesionalism toate proiectele active ale firmei. Ne bucuram ca roadele muncii incep sa iasa la iveala, iar in prezent gestionam 12 proiecte finantate și în curs de implementare prin programul Start-Up Nation, 10 proiecte prin programul de digitalizare (care a avut depunerea în vară), unde urmeaza sa primim aprobarile și suntem totodată în curs de contractare și elaborare de proiecte pe Programele Regionale si cel de tranzitie justa, cu finantari de pana la 5 milioane euro per proiect.  


Cum și când ți-a venit ideea businessului?

Ideea mi-a venit acum patru ani de zile, când am vrut să iau personal fonduri pentru a dezvolta un proiect. Nu am obținut finanțarea respectivă și din frustrare, dar în egală măsură și din dorința de a nu mă da bătut – pentru că sunt un tip foarte competitiv -, am început un întreg research asupra firmelor de consultanță, asupra pieței fondurilor europene, asupra actelor normative etc. Am făcut apoi un curs acreditat de expert accesare fonduri și am descoperit atât faptul că România are alocate multe fonduri care pot fi atrase și implementate corect, cât și faptul că e loc de profesionalism în piață. Au urmat câteva internshipuri în diferite firme de consultanță pentru a înțelege diverse procese și proceduri, iar în aprilie 2022 am simțit că sunt pregătit să îi ajut mai departe pe alții cu tot ce am acumulat. Astăzi, suntem într-un proces de creștere organică si am inceput sa primim recomandari de la actuali clienti si de la partenerii cu care lucram, iar asta ne motiveaza sa ne imbunatatim constant si sa ajutam cat mai multe business-uri sa se dezvolte prin fonduri europene.


Ce provocări te-au adus la STUP?

Am venit la STUP anul trecut prin toamnă, în plin proces de reconstituire a departamentelor interne. Fiind prea prins cu transformările din firmă, am simțit nevoia să scot puțin capul și să fac networking, să mai cunosc oameni, să descopăr un grup nisat cu care să schimb idei și să ies din zona de confort. N-am venit cu foarte mari așteptări pentru că aveam impresia că trebuie sa gasesc singur solutiile (până în acel punct eu având o mentalitate de lup singuratic). Dar odată cu venirea la STUP am înțeles că lucrurile marete se fac în echipă și nu e nimic greșit în a cere ajutorul. Uneori, e suficient să lanseze cineva o idee, chiar și din afara industriei tale, ca schimbarea să aibă loc și pentru tine.


La ce servicii STUP ai apelat?

Am discutat cu mai mulți parteneri din STUP. Primul a fost eJobs care ne-a ajutat cu un anunț de recrutare (pentru un business separat în care am fost partener), apoi a urmat Regina Maria cu care, însă, nu s-a concretizat colaborarea (nefiind o prioritate pentru noi la momentul respectiv). Nu în ultimul rând, am apelat la MiniCRM.


Cum te-a ajutat MiniCRM?

Până de curând, noi am lucrat doar în Google Drive. Dar oricât de mult am încercat să ne creăm toate procedurile și automatizările, nu aveam niciun fel de status în timp real. Am apelat la un programator să ne ajute pe partea de cod, dar la final problemele tot apăreau: mai pica Drive-ul, spreadsheet-ul mai dădea erori și multe altele. Fiindcă îmi doream ca la finalul oricărei săptămâni să mă pot uita pe statistici și să pot monitoriza atent fiecare proces (astfel încât să le putem livra clienților corect și la timp, conform așteptărilor), am realizat că e momentul să investim într-un sistem CRM care să ne permită un control deplin și eficient cap-coadă.

Acum, după ce am achiziționat MiniCRM-ul, pot să spun că îi văd pe deplin utilitatea: e peste tot în parcursul clientului (de la vânzări la elaborare), iar cu ajutorul lui putem monitoriza lucrurile în mod foarte clar, pornind de la momentul în care clientul intră în pipeline până la fiecare status, document, e-mail etc. Sunt foarte mulțumit de sistem, iar oamenii de la MiniCRM au fost supportive și deschiși pe toată durata implementării.


Ai participat la evenimente în STUP?

Da, am participat împreună cu David la vreo două evenimente și mi s-au părut super ok vibe-ul, oamenii și informațiile. M-au ajutat în evoluție, iar interacțiunea cu alți antreprenori a contribuit și la câteva schimbări de mentalitate ce au eficientizat mult activitatea firmei.


Ce ți-a plăcut cel mai mult la STUP?

Mi-a plăcut că nu am primit niciodată un “nu”. Oamenii din STUP mi s-au părut intotdeauna orientați spre soluții și chiar dacă nu știau un lucru, au căutat, s-au informat și m-au direcționat către cine trebuia pentru găsirea unui răspuns sau rezolvarea unei probleme. Mi-a mai plăcut, de asemenea, atitudinea prietenoasă a tuturor celor de aici prin care mi-au dat un feeling de apartenență. Dincolo de contextul profesional în care ne aflăm, la finalul zilei toti suntem oameni și avem nevoie să rezonăm unii cu alții.


Ce sfat le-ai da antreprenorilor la început de drum?

Le-aș spune să-și păstreze entuziasmul cu care au pornit fără a-i da voie să se diminueze atunci când apar problemele (pentru că problemele vor apărea și nu vorbim de una, ci de o sută). Ca să le depășească nu trebuie decât să-și amintească viziunea, obiectivul principal și motivele care i-au condus pe calea antreprenoriatului și să nu le piardă din vedere. Cu ajutorul lor pot depăși orice provocare, iar cu cât fac asta mai repede, cu atât le va fi mai bine. Doar învățând multe într-un timp foarte scurt și perserverând după fiecare obstacol își pot demonstra lor, ca antreprenori sau wannaprenori, că asta sunt cu adevărat.

Dacă și tu ai o afacere sau idee de business la început, hai cu ea în Stup! O super comunitate de specialiști dedicată ție și afacerii tale te așteaptă aici.

Dacă îți place, spune-le și prietenilor tăi 😊

Vrei sa participi la un workshop antreprenorial?

În Stup găsești tot felul de evenimente.

Află mai mult

Articole similare

18 IULIE 2023   |   5 minute

Un nou început #SeFaceLaStup cu Denisa

Află mai multe

12 SEPTEMBRIE 2023   |   4 minute

Un nou început #SeFaceLaStup cu Ana‑Maria

Află mai multe

29 AUGUST 2023   |   5 minute

Un nou început #SeFaceLaStup cu Marian

Află mai multe