Invită-ți prietenii

Știi pe cineva la început de drum în afaceri? Ai un prieten antreprenor? Mai mulți? Spune-le și lor despre Stup!

Te rugăm să te asiguri că persoana pe care o recomanzi este de acord să ne comunici e-mailul său și verifică dacă l-ai scris corect.

Înapoi la toate articolele
Un nou început #SeFaceLaStup cu Maria
0%

În această serie de interviuri, te invităm să descoperi poveștile unor tineri ambițioși care, în privința antreprenoriatului, au trecut de la îndoială la încredere mai repede decât poți spune STUP. Pentru că au găsit aici o comunitate de specialiști dornici și pregătiți să le ușureze calea de la început. Și chiar mai mult decât atât. Despre ei și despre felul în care un nou început #SeFaceLaStup, poți citi aici în continuare. 


Bună, Maria! Ce este și ce reprezintă Magic Charms pentru tine?

Destul de profundă întrebarea ta. Magic Charms e totul pentru mine, întregul fără de care nu aș fi fost astăzi aici. Când am început, a fost o eliberare, a fost stâlpul de sprijin într-un moment dificil. De el m-am ținut ca să nu cad, ca să mă ridic și să creez lucruri atât de frumoase pentru femei minunate. Prin intermediul lui, am întâlnit oameni deosebiți care m-au ajutat enorm în viața personală și în carieră și care mi-au rămas aproape. Mulțumită Magic Charms, mă văd deja la bătrânețe înconjurată de cliente fidele - care vin să le repar bijuterii, să stăm la o cafea și povestim, să ne gândim la trecerea anilor - așa cum mi-o amintesc și pe străbunica mea croitoreasă, la 70 de ani, înconjurată de clientele ei.

 

Când și cum ai început să faci bijuterie?

Totul a pornit acum vreo 6-7 ani, cu un buget destul de limitat, de numai 300 de lei, cu care nu știam ce să fac. Voiam să încep ceva, dar îmi dădeam seama că nu o să îmi permit orice. Mi-a plăcut moda de când am fost mică (mulțumită străbunicii de care aminteam), dar în egală măsură mă atrăgea și zona de bijuterie clasică, de zi cu zi. Pentru că între modă și bijuterie, cea de-a doua era mai accesibilă, am decis să încep cu ea, nefiind nevoie de atât de multă aparatură.

Am făcut cursuri la școala lui David Sandu și m-am pus pe treabă. Țin minte că prima mea comandă a fost un lanțișor pe fir transparent cu cristal Swarovski care, până în ziua de azi, a rămas cel mai bine vândut colier Magic Charms.


Care e secretul succesului tău? Cum ai ajuns la 95k de followeri pe Instagram?

Cred că succesul afacerii vine de la optimismul pe care îl pun în ceea ce fac. Așa cum spuneam, caut să le insuflu bijuteriilor o energie pozitivă în semn de recunoștință pentru ele și oamenii care m-au ajutat. De-asta îmi și place să ofer ceva înapoi. Am învățat că atunci când pui bunătate, primești bunătate, așa că la fiecare comandă includ gratuit o brățară cadou pentru fiecare dintre clientele mele și le promovez chiar pe ele, cu povestea bijuteriilor alese, în postările de Facebook și Instagram. Le dau oamenilor spațiu și vizibilitate în viața și afacerea mea.

Pe plan de strategie de promovare, acum 3-4 ani m-au ajutat foarte multe barterele, giveaway-urile și colaborările cu vedete. Astăzi mai puțin, dar am păstrat câțiva influenceri de suflet în comunicarea online, pentru că fie îmi sunt prieteni, fie mi-au fost constant alături de-a lungul timpului.

Ce a mai contribuit la creșterea afacerii într-un timp record a fost și pandemia. Stând acasă și neavând unde să cheltuiască mare parte din salariu, oameni își făceau mici cadouri ca să se simtă mai bine.


Cum ai descoperit STUP și ce nevoie te-a adus la el?

La STUP am ajuns tocmai din nevoia aceasta de consultanță pe partea de digital marketing. Am descoperit STUP din reclamele de pe Facebook și, după o discuție cu prietena mea Ioana Dumitrache – care venise deja la câteva cursuri în STUP – am decis că trebuie să ajung și eu ca să văd ce se întâmplă. Mi-a plăcut din prima clipă, de când am cunoscut-o pe Adriana. Și imediat după ce am aflat cum se fac lucrurile la STUP, l-am cunoscut mai departe pe Dan de la MTH.Digital, care m-a pus în legătura cu Ioana Popa pe partea de consultanță de care aveam nevoie.


Cum ți s-a părut colaborarea cu MTH?

Mi s-a părut super și am învățat foarte multe lucruri despre schimbările prin care trec platformele și pe care trebuie să le fac și eu din punct de vedere al conținutului: să mă filmez mai des, să povestesc mai mult, să-mi arăt procesul de lucru etc.

Din păcate, n-am putut susține colaborarea pe termen lung pentru că, la o lună și jumătate după ce am semnat contractul, am rămas singură în firmă și a trebuit să mă ocup de tot ce înseamnă activitatea de bază, de la achiziție de materiale, la creație de bijuterii, la expediere și așa mai departe. Îmi doresc foarte mult să reiau lucrul cu MTH, mai ales că aveam în plan realizarea unei campanii de Google Ads și legarea postărilor de produs de pe Instagram cu magazinul online. Sper să reușesc să facem asta din toamnă pentru că pe tot parcursul scurtei noastre colaborări, oamenii de la MTH.Digital au fost super: de la super săritori la super înțelegători.

Și adevărul e că am și alte motive să reapelez la ei: vreau să lansez un nou magazin de bijuterii (axat pe pietre prețioase de data asta), iar la cum stau lucrurile în piață, nu cred că aș mai reuși să ajung astăzi, cu noua afacere, la 100k urmăritori fără ajutorul lor.  


Ce ți-a plăcut cel mai mult la STUP?

Mi-a plăcut nespus că sunteți tineri, că sunteți deschiși și că nu sunteți corporatiști. :) Și m-a impresionat faptul că, deși nu am avut niciodată timp să comunic cu voi pe cât de mult mi-aș fi dorit, mereu m-ați invitat la evenimente, m-ați susținut cu reclamele și promovarea în Ziarul Financiar și m-ați încurajat să vin aici pentru că îmi face bine. Tot acest efort pe care l-am primit din partea voastră m-a ajutat enorm.


Ai recomanda STUP?

Da, din toată inima. Eu recomand mai departe tot ce mă ajută pe mine. Chiar zilele trecute am trimis două fete să vină să descopere cu ce le poate veni în întâmpinare STUP. Cred că e o investiție foarte bună pentru afacerile la început de drum și mie, una, mi-e un loc tare drag. Uite, chiar adineaori am pus un Story pe Instagram că sunt la STUP. :)


Ce le-ai spune fetelor care vor să devină antreprenoare astăzi?

Dacă vor să facă bijuterie, le-aș spune în primul rând să caute să vină cu ceva original. Eu realizez bijuterii simple, e adevărat, dar atunci când am început să le fac ele nu prea existau pe piață și mi-a fost mult mai ușor să-mi iau avânt. Azi, din păcate, există de toate pentru toți și de aceea creația – de la produs la ambalaj la conținut foto, video și promovare online – trebuie să fie profi.

Ca idee, le-aș sugera să înceapă cu bijuterii versatile, 2-în-1, pentru că nu le întâlnești prea des. Iar pe partea de promovare e musai să filmeze cât mai mult: când cumpără materiale, când modelează, când asamblează, în fine, tot ce ține de creația lor. Chiar dacă eu nu am timp să fac asta, clienții vor să te descopere ca bijutier pentru că așa capătă încredere în tine. Iar legat de această încredere, le-aș mai ruga să nu o trădeze, să facă totul curat și transparent și să nu pretindă că bijuteriile sunt făcute de ele dacă sunt cumpărate din afară și revândute sub brand-ul propriu.

Nu în ultimul rând, le-aș spune ca de la o femeie la alta, să creadă în ele, în businessul lor și în bijuteriile pe care le creează pentru că sunt opere de artă. Dacă această încredere a funcționat pentru mine, sigur va face minuni și în afacerea lor.

Dacă și tu ai o afacere sau idee de business la început,hai cu ea în Stup! O super comunitate de specialiști dedicată ție și afacerii tale te așteaptă aici.

Alte articole
05 DECEMBRIE 2024
Interviu | Mihai x HOOD ReWear

Vrei sa participi la un workshop antreprenorial?

În Stup găsești tot felul de evenimente.

Mai mult