Invită-ți prietenii

Știi pe cineva la început de drum în afaceri? Ai un prieten antreprenor? Mai mulți? Spune-le și lor despre Stup!

Te rugăm să te asiguri că persoana pe care o recomanzi este de acord să ne comunici e-mailul său și verifică dacă l-ai scris corect.

Un nou început #SeFaceLaStup cu Eduard și Dragoș

Dacă îți place, spune-le și prietenilor tăi 😊

18 APRILIE 2023   •   Cât te reținem cu cititul? 4 minute

În această serie de interviuri, te invităm să descoperi poveștile unor tineri ambițioși care, în privința antreprenoriatului, au trecut de la îndoială la încredere mai repede decât poți spune STUP. Pentru că au găsit aici o comunitate de specialiști dornici și pregătiți să le ușureze calea de la început. Și chiar mai mult decât atât. Despre ei și despre felul în care un nou început #SeFaceLaStup, poți citi aici în continuare.


Salut, băieți! Cine sunteți și ce face businessul vostru?

Eduard: Suntem niște oameni foarte șmecheri.

Dragoș: Și suntem puși pe treabă pentru că vrem să creăm ceva mișto.

Cât de mișto?

Eduard: Noi zicem că foarte mișto. Într-un mod simplificat, tocmai am deschis un Boba Shop, dar pe termen mediu-lung, avem un întreg concept pe care să îl realizăm. Vrem să devenim un activator social pentru zonele orașului, alegând la diferite intervale de timp câte un spațiu pe care să-l integrăm în insulele Bucureștiului, acolo unde e nevoie de evenimente, workshopuri, expoziții, artiști și interacțiune. Vrem să dezvoltăm asta în următorii ani prin crearea de funcțiuni pop-up, momentan de Horeca cum e și cazul Boba Shop-ului nostru, dar în viitor sperăm și la altele. Prin ele, ne propunem să estompăm din uzura morală pe care o deprind spațiile cu funcțiuni publice(sau chiar spațiile publice la modul general) ale Bucureștiului.

Dragoș: Conceptul este momentan focusat mai mult pe spații. Funcțiunea este importanta pentru a atrage și reține oamenii și a activa zona, dar, indiferent de tipul de funcțiune, ea o sa conțină mereu partea noastră de experiment și joacă. Și de ce ați ales Boba și nu o cafenea?

Eduard: Boba am ales-o pentru că încă e o chestie nouă, pe care se poate experimenta, fără să existe pecete pe ea, de tipul “așa se face”. Dar la noi, businessul e mai mult despre spațiu, despre loc, despre cum arată și se așază el în oraș, despre cum poate să pătrundă și să însemne ceva. N-avea sens să deschid încă o cafenea cu eterna bossa nova și doar să fac bani din ea. Cum spuneam, noi voiam un spațiu pe care să-l eliberăm de constrângeri sociale, în care să putem face și o seară de poezie, și una de manele, de exemplu.

Ce anume v-a adus la Stup?

Eduard: Faptul că nu ne pricepeam la nimic din ce înseamnă o afacere în HoReCa. Eu aveam propriile filme cu ce înseamnă orașul și un vis foarte mișto cu ce voiam să facem, dar nu știam cum să fragmentez un proces de business, cum să îl descompun într-un proiect fezabil. Și dintr-o experiență anterioară eșuată, știam și că nu vreau să pierd timp cu înființarea firmei alergând de la o instituție la alta.

Dragoș: Pe lângă asta, mai aveam nevoie și de oameni de încredere: un contabil și un consultant care să ne îndrume pe partea de legal. Așa am ajuns la Stup.

La ce servicii ați apelat?

Dragoș: Deci, am deschis firma prin Regnet, contul bancar prin BT și am primit consultanță foarte detaliată de la Ebriza pe temele POS și pentru partea de gestiune. Deși ne-a plăcut Smartbill pentru că oferă un an gratuit, gestiunea de HoReCa încă nu e integrată în sistemul lor și credem că, momentan, ne-ar fi dezavantajat.

Eduard: Și am mai apelat la suport legal pe partea de avize, pentru că nu ne era clar dacă spațiul declarat corespunde unui spațiu HoReCa. Chiar dacă în locul pe care l-am ales funcționase anterior tot un spațiu comercial, am vrut să mergem la sigur din punctul ăsta de vedere.

Cum vi s-a părut experiența Stup?

Eduard: Ne-a plăcut că am găsit totul la un loc și că am simțit că putem avea încredere de la un capăt la altul al procesului. Nu a fost ca la o firmă de apartament unde nimeni nu își asumă nici termene, nici rezultate. Din punctul ăsta de vedere, Stup a fost un mare avantaj pentru noi.

Ați recomanda Stup prietenilor?

Dragoș: Da. L-aș recomanda oricui are de înființat o firmă și nu știe nimic despre asta. Mai ales că la început, tu ca antreprenor trebuie să te poți concentra pe lucrurile care îți generează cu adevărat business, nu pe proceduri și formalități. Pe astea trebuie să le faci că așa trebuie. Faptul că există cineva care te ia de mână și rezolvă lucrurile astea în numele tău e ideal, te salvează de multe bătăi de cap.

Eduard: Acum, sincer vorbind, e un om mișto acolo care face lucrurile astea pentru tine. O cheamă Oana, vorbește în stânga și în dreapta cu oricine te poate ajuta și rezolvă tot. A contat foarte mult că în interacțiunea noastră nu a fost nimic rigid, că totul a fost super real și că am putut vorbi relaxat. Dacă veneam într-un context dintr-ăla formal, corporatist, probabil n-am fi fost atât de dornici să revenim aici. :)

Băieți, o ultimă întrebare: de la ce vine „Of of of”?

Dragoș: “Of of of” e felul nostru românesc de a fi. E vaietul modului în care funcționăm ca societate, în care totul e greu sau nu se poate. Prin ce facem cu brandul nostru, încercăm să ducem oful ăsta într-o direcție diferită, în locuri despre bine, frumos și arte și să-l transformăm în interacțiune. Totul ca să oftăm puțin mai entuziasmați în viitor.

Dacă și tu ai o afacere sau idee de business la început, hai cu ea în STUP! O super comunitate de specialiști dedicată ție și afacerii tale te așteaptă aici.🥳

Dacă îți place, spune-le și prietenilor tăi 😊

Vrei sa participi la un workshop antreprenorial?

În Stup găsești tot felul de evenimente.

Află mai mult

Articole similare

03 OCTOMBRIE 2023   |   4 minute

Un nou început #SeFaceLaStup cu Alexandru

Află mai multe

18 IULIE 2023   |   5 minute

Un nou început #SeFaceLaStup cu Denisa

Află mai multe

25 IULIE 2023   |   5 minute

Un nou început #SeFaceLaStup cu Vlad

Află mai multe