Invită-ți prietenii

Știi pe cineva la început de drum în afaceri? Ai un prieten antreprenor? Mai mulți? Spune-le și lor despre Stup!

Te rugăm să te asiguri că persoana pe care o recomanzi este de acord să ne comunici e-mailul său și verifică dacă l-ai scris corect.

Un nou început #SefaceLaStup cu Bianca Sipu

Dacă îți place, spune-le și prietenilor tăi 😊

24 IANUARIE 2023   •   Cât te reținem cu cititul? 4 minute

În această serie de interviuri, te invităm să descoperi poveștile unor tineri ambițioși care, în privința antreprenoriatului, au trecut de la îndoială la încredere mai repede decât poți spune STUP. Pentru că au găsit aici o comunitate de specialiști dornici și pregătiți să le ușureze calea de la început. Și chiar mai mult decât atât. Despre ei și despre felul în care un nou început #SeFaceLaStup, poți citi aici în continuare.


Ce este Get Lit?

În mijlocul Get Lit se află un concept: nu suntem doar un producător sustenabil de lumânări parfumate din ceară naturală, ci creatori de emoție și experiențe. Asta pentru că fiecare lumânare este însoțită de un mesaj personalizat, targetat către diverse tipologii de oameni și diferite situații din viață. De exemplu, avem o lumânare specifică pentru oamenii care lucrează de acasă - se numeste „Get Lit When Working From Home” și are parfum de espresso martini -, dar și o lumânare creată special pentru a fi oferită între prietene - „Get Lit For Best Bitches”- de culoare roz, cu parfum de prosecco.

Deci mai există loc de creativitate pe piața lumânărilor parfumate.

Există, dar din punctul meu de vedere, o lumânare parfumată și atât nu va mai fi de ajuns în 2023. Tocmai de aceea, Get Lit se apropie de oameni și prin cadourile personalizate pe care le facem în parteneriat cu producători locali. Vorbim aici de ceai, praline artizanale made in Romania, sustenabile, fără E-uri și cât mai organice. Lucrăm deja cu o ciocolaterie din Sibiu pentru praline din ciocolată belgiană absolut delicioase, iar anul viitor, urmează să ne extindem mai mult în zona de gift boxes pentru momente aparte: cadouri de casă nouă, de bride’s maids și multe altele. Ne-am propus nu doar să destindem atmosfera din casele oamenilor cu lumânările parfumate pe care le creăm, ci și să ușurăm viața clienților care au de făcut un cadou.

Cum ți-a venit ideea afacerii?

Totul a început în pandemie când, din pasiunea pentru sustenabilitate și pentru produse care nu dăunează sănătății, mi-am căutat o activitate în timpul liber. Mai întâi am găsit modalități sănătoase prin care să-mi parfumez casa, iar mai apoi, împreună cu partenerul meu, am realizat că povestea noastră are potențial de business.

Get Lit e primul tău business?

Da. Este prima mea încercare în antreprenoriat. La început, nu știam aproape nimic despre administrarea unei afaceri, dar am învățat totul singură. Pe baza experienței acumulate, pot spune că azi am mai multă încredere în încercările – reușite sau nu – de a porni o afacere decât am avut vreodată în manualele de business. Și cred cu tărie în începuturi: sunt cele mai grele pentru un antreprenor, dar și cele mai importante.

Cu ce problemă ai venit la STUP?

Prin natura produsului nostru de bază - lumânarea parfumată - și prin faptul că am deschis afacerea 100% online, ne-am lovit la început de provocarea de a transmite în mediul virtual parfumul și caracteristicile lumânării. Cu ajutorul fetelor de la The Yellow Creators - pe care le-am întâlnit la STUP - am reușit să dezvoltăm un teritoriu vizual al brandului Get Lit care să comunice cu publicul nostru dincolo de bariera olfactivă a social media. Prin fotografiile noi, de tip lifestyle, le putem transmite acum clienților starea de spirit asociată cu fiecare lumânare în parte, iar colaborarea cu The Yellow Creators s-a dovedit cea mai valoroasă pentru noi în STUP.

Cum ai aflat de STUP și ce te-a atras la el?

Am aflat de STUP din mediul online. Ca antreprenor, am fost targetată de câteva ad-uri și, curioasă din fire, am venit și de-venit una dintre primele albinuțe din STUP. Cel mai mult m-a atras faptul că era un loc prietenos, unde știam că pot învăța multe, fără să trebuiască să stau în poziție de drepți, îmbrăcată la costum si pe tocuri. STUP este locul unde toți mi-au fost prieteni de la început și unde am învățat multe laolaltă, pe parcurs. Nu în ultimul rând, dorința mea de a cunoaște alți oameni cu un drum similar în antreprenoriat cu al meu a fost cea mai bună călăuză în direcția asta.

Ce ți-a plăcut cel mai mult la STUP?

Am remarcat cu surprindere faptul că oamenii sunt mega dispuși să te ajute. Și nu mă refer doar la echipa STUP, la furnizorii de servicii sau la speakerii de la conferințe. Cel mai mult vreau să subliniez ajutorul pe care l-am primit de la comunitatea de antreprenori înființată aici, alături de care am prins mai mult curaj și încredere ca niciodată.

Cum te-a ajutat concret comunitatea STUP?

Dat fiind că ne confruntăm cu aceleași probleme, dar ne și regăsim în aceleași valori, întâlnirile STUP au cimentat de la o lună la alta o comunitate de oameni tot mai uniți pe ideea de a se ajuta reciproc, de a își împărtăși și asculta experiențele, de a se învăța și se sprijini unii pe alții. Mulțumită încă o dată STUP, urmează ca în curând să dezvolt o colaborare cu un antreprenor din domeniul beauty – cunoscut aici, în comunitate -, cu ajutorul căruia produsele Get Lit să fie promovate în locația lui. Acest fel de parteneriate sunt doar unul dintre beneficiile apartenenței la STUP.

Care e cel mai valoros lucru învățat aici?

Cel mai valoros lucru pe care l-am adoptat din STUP este că e în regulă sa ceri ajutorul. Ca antreprenor la inceput de drum, e foarte ușor să cazi în capcana lui Do It Yourself în care am căzut eu: nevoia de a face absolut totul singur, îndrăzneala – dacă nu obrăznicia – de a vrea să fii expert în toate domeniile deodată: de la contabilitate la marketing la fotografie de produs și așa mai departe.

Cum ți s-a schimbat perspectiva asupra antreprenoriatului de când ai venit la STUP?

Am realizat ca networking-ul este cel mai important as din mâneca unui antreprenor. E un ajutor gratuit la care oricine ar trebui să apeleze. Businessul nu înseamnă doar vânzare de servicii sau produse. Înseamnă conexiuni și oameni. Iar STUP face fix acest lucru.

Dacă ar fi să îi dai STUPului o denumire funky în spiritul lumânărilor Get Lit, care ar fi?

Eu mă găndesc la STUP ca la un punct de pornire, așa că i-aș asocia comunității și locului în sine un parfum cu note de flori de primavară, simbol al noilor începuturi. Dacă ar fi să lansăm o lumânare dedicată STUP, cred că cel mai potrivit nume ar fi „Get Lit For New Beginnings”.

Dacă aș avea o idee de afacere, de ce ar fi bine să vin prima oară la STUP?

Pentru că nu vei avea nicăieri altundeva acces atât de prietenos și la costuri atât de mici la partea de consultanță de business. Eu una nu m-am putut bucura de STUP în primul an de activitate pentru ca STUP încă nu exista. Dar după toată experiența STUP, realizez cât de mult m-ar fi ajutat atunci să pășesc mai ușor în lumea antreprenorilor. Eu n-am putut face asta la momentul respectiv. Dar tu, poți. So do it!

Acesta e locul cel mai bun pentru un nou început. Hai cu afacerea ta la STUP!

Dacă îți place, spune-le și prietenilor tăi 😊

Vrei sa participi la un workshop antreprenorial?

În Stup găsești tot felul de evenimente.

Află mai mult

Articole similare

12 SEPTEMBRIE 2023   |   4 minute

Un nou început #SeFaceLaStup cu Ana‑Maria

Află mai multe

04 IULIE 2023   |   4 minute

Un nou început #SeFaceLaStup cu Ionuț

Află mai multe

11 IULIE 2023   |   4 minute

Un nou început #SeFaceLaStup cu Joseph și Tony

Află mai multe