Invită-ți prietenii

Știi pe cineva la început de drum în afaceri? Ai un prieten antreprenor? Mai mulți? Spune-le și lor despre Stup!

Te rugăm să te asiguri că persoana pe care o recomanzi este de acord să ne comunici e-mailul său și verifică dacă l-ai scris corect.

Un nou început #SeFaceLaStup cu Joseph și Tony

Dacă îți place, spune-le și prietenilor tăi 😊

11 IULIE 2023   •   Cât te reținem cu cititul? 4 minute

În această serie de interviuri, te invităm să descoperi poveștile unor tineri ambițioși care, în privința antreprenoriatului, au trecut de la îndoială la încredere mai repede decât poți spune STUP. Pentru că au găsit aici o comunitate de specialiști dornici și pregătiți să le ușureze calea de la început. Și chiar mai mult decât atât. Despre ei și despre felul în care un nou început #SeFaceLaStup, poți citi aici în continuare.


Hey, guys! Povestiți-ne puțin despre voi și despre businessul vostru.

Tony: Noi suntem primii tineri din România care au un business în zona de snacksuri sănătoase. Mai concret, vindem snacksuri reinventate, luând pufuleții sau cerealele de mic dejun și adăugându-le un touch de sănătate printr-un conținut ridicat de proteine.

Joseph: Ideea n-ar fi fost posibilă fără o fabrică în spate și aici vreau să îi mulțumesc tatălui meu alături de care lucrăm foarte strâns. Noi am venit cu know-how-ul, cu tot ce înseamnă concept, idee și viziune și le-am pus în aplicare cu ajutorul lui, al echipei și fabricii sale.

Cum ați început? De unde v-a venit ideea?

Joseph: În primul rând, ne-am uitat în comerț și am văzut numai cereale pline de zahăr, cu extrem de mulți carbohidrați. Fiind sportivi de performanță – Tony e dublu campion național la fitness, eu am fost campion național la înot – și tot discutând cu oamenii cu care mergeam la sală, am realizat că pentru noi nu există alimente sănătoase care să ne ajute să ne atingem obiectivele: îmbunătățirea performanței, creșterea și repararea țesutului muscular etc. Așa am creat cerealele cu o cantitate mare de proteină – 50% din produsele noastre înseamnă doar proteină – fără zahăr, cu focus ridicat pe ingrediente și pe calitatea lor. Am început cu cereale din ovăz fără zahăr, apoi am trecut la bomboane fără zahăr – praline învelite în ciocolată cu 30 de grame de proteină, foarte bune la gust – și la pufuleții noștri proteici, Tojo’s. Sunt senzaționali inclusiv pentru diabetici, fiindcă au un indice glicemic de numai 22 față de 93 cât au pufuleții normal.

Tony: Putem spune că inspirația ne-a venit din State, unde există deja asemenea produse. Ce-am decis noi să facem diferit a fost să ascultăm părerile și dorințele oamenilor din jur și să facem mai bine decât „competitorii”. Aici, avem mare noroc cu tatăl lui Joseph pentru că putem merge oricând în fabrică să testăm un produs nou. E un avantaj enorm față de producătorii de peste ocean cărora le-ar lua probabil o lună până să facă același lucru.

De unde vine numele business-ului „Mr. Iron”?

Joseph: E chiar amuzant de unde a venit. Eram, la început, cu prietenul nostru Aristotel (Aristotelis Dasopoulos aka Aris de la Okapi Sound) și făceam un brainstorming. El fiind grec, ne-a povestit că l-a visat pe zeul Hefaistos care își forja sabia cu iron. Și a venit cu ideea de a denumi brandul Hefaistos Iron, iar de acolo Hefesto Iron care e o element de gimnastică. Tony s-a apucat să meargă prin săli ca să-l testeze, dar oamenii de acolo de-abia reușeau să-l pronunțe. Apoi, ne-am dus la taică-miu care ne-a spus “hai, măi, băieți, folosiți și voi un nume mai puternic, cu care oamenii să rezoneze. Ce ziceți de Mr. Iron?”. Și acum, dacă ne uităm în spate, a fost o alegere foarte înțeleaptă: din start, rezonează cu tine, e familiar și te duce cu gândul la Iron Man, la forță.

Cum ați ajuns la STUP?

Joseph: Am fost targetat pe social media de reclamele de la STUP. Și fiind obișnuit să îmi creez oportunități noi pentru că doar așa pot să cunosc oameni, am decis să vin aici cu Tony. Ne-am întâlnit aici cu Oana Constantin și datorită ei am reușit să construim niște relații foarte importante.

Despre ce relații e vorba?

Tony: Păi, despre relațiile cu partenerii STUP. Cu Danubius pe partea de case de marcat. Mai colaborăm și cu Baselinker pe partea de integrări pentru magazinul online. Iar la Banca Transilvania ne-am transferat toate conturile după ce banca cu care lucram anterior ni le-a blocat pentru simplul fapt că făceam online ads. Li s-a părut ceva suspect și nu s-au grăbit să le deblocheze. Am renunțat la ei și suntem foarte happy cu decizia luată.

Cum vi s-a părut interacțiunea cu oamenii din STUP?

Joseph: Ne-a plăcut pentru că sunt o grămadă de oameni tineri aici. Și sunt foarte fast: de fiecare dată când venim cu o problemă se rezolvă în cinci minute.

Tony: Știi la ce mă gândesc eu când mă gândesc la STUP și la BT? Mă gândesc la Vest, la vibe-ul din Vest, iar restul băncilor îmi par rămase în zona de est. :)) E foarte tare la STUP, ne bucurăm că suntem aici.

Care credeți că sunt valorile importante pentru un antreprenor la început de drum?

Tony: Dezvoltare constantă, aș zice eu. Setea de cunoaștere. Chiar am discutat la un moment dat cu un antreprenor din Dubai și îmi explica faptul că valoarea ta ca antreprenor vine din experiența acumulată, din knowledge-base-ul pe care îl ai, din lucrurile adunate de-a lungul timpului. Ea nu poate decât să crească dacă vrei să ai succes.

Joseph: Eu aș zice că ai nevoie de motivație să începi, dar și mai mult ai nevoie de disciplină ca să continui. Și așa cum zicea Louis Armstrong: “Shoot for the stars, but if you happen to miss, shoot for the Moon instead”. Întotdeauna să îți propui să overachieve.

Ce învățături v-ați luat până acum din antreprenoriat?

Joseph: Că oamenii sunt totul. Noi dacă am mai avea 5 persoane ca mine și ca Tony, care să creadă în ideea și în viziunea noastră, businessul nu ar ajunge doar multinațională, ar fi multi-million dollar business mâine. Ne trebuie oameni foarte driven, încrezători – prin valorile și mentalitatea lor – că “mierea” e destulă pentru toată lumea și că return-ul va veni sigur.

Tony: Dar e foarte greu să-i găsești. Noi căutăm orice om care are cât de cât un work ethic și vrea să facă ceva cu viața lui. Chiar și un copil de 16 ani, dacă e dispus să învețe și să muncească, e binevenit la noi în echipă. Fără CV. Pentru că ne dăm seama de calitatea unui om din primele minute, nu e nevoie de formalitatea asta.

Cum ați recomanda STUP prietenilor?

Joseph: L-aș recomanda ca un hub de soluții pentru orice problemă ai avea ca antreprenor. E un loc bun pentru a începe căutarea lucrurilor pe care ți le dorești sau de care ai nevoie. De la o vorbă ajungi la persoana potrivită și de la persoana potrivită ajungi la soluții. Asta a rămas cu mine, cel puțin.

Tony: Și până la urmă e BT, pe bune acum. :) E un loc foarte tare, unde oamenii pot să comunice și să învețe unii de la alții, iar oamenii sunt cheia dezvoltării. Mai ales într-un timp atât de scurt, cum a fost experiența noastră, atât ca persoane, cât și din punct de vedere al businessului.

Câți ani aveți?

Tony: Eu am făcut 20 de ani anul acesta, iar Joseph are 18 ani. Cred că el este cel mai tânăr antreprenor din România la momentul actual.

Dacă și tu ai o afacere sau idee de business la început, hai cu ea în Stup! O super comunitate de specialiști dedicată ție și afacerii tale te așteaptă aici.🥳

Dacă îți place, spune-le și prietenilor tăi 😊

Vrei sa participi la un workshop antreprenorial?

În Stup găsești tot felul de evenimente.

Află mai mult

Articole similare

12 SEPTEMBRIE 2023   |   4 minute

Un nou început #SeFaceLaStup cu Ana‑Maria

Află mai multe

27 IUNIE 2023   |   5 minute

Un nou început #SeFaceLaStup cu Sofian

Află mai multe

04 IULIE 2023   |   4 minute

Un nou început #SeFaceLaStup cu Ionuț

Află mai multe